Citroën este de neîntrecut la capitolul monovolume. Inovator dar şi vizionar, producătorul francez şi-a făcut un renume în cadrul maşinilor de familie. Ca şi când trei movolume şi două minivanuri nu erau de ajuns, din 2009 gama se extinde cu încă un vehicul.
Denumit C3 Picasso, modelul este al şaselea MPV ce va spori influenţa mărcii Citoren pe pieţele europene. Disponibil din primul trimestru al acestui an, minivanul va fi comercializat în Germania la preţuri de bază cuprinse între 14.900 şi 19.700 de euro pentru versiunile pe benzină şi între 20.000 şi 21.700 de euro pentru versiunile diesel.
Preţurile pentru piaţa locală nu sunt cunoscute, însă surse din interior ne-au confirmat că acestea vor fi ceva mai mici decât cele practicate pe piaţa germană.
Omologat pentru cinci locuri, C3 Picasso dispune de o modularitate superioară multor modele din acelaşi segment şi se remarcă prin atât prin spaţiul oferit pasagerilor cât şi prin suprafaţa vitrată foarte generoasă de altfel pentru un movolum.
Cel mai mic MPV din gama francezilor are o lungime de 4,08 metri, o lăţime de 1,73 metri şi o înălţime de 1,62 metri, în timp ce volumul portbagajului este de 500 de litri.
Versatil dar şi confortabil, minivanul Citroen poate transporta cinci persoane adulte, oferind un spaţiu ceva mai degajat decât la C3. Bancheta spate poate fi rabatată, ea culisând pe o distanţă de 150 milimetri - oferind astfel posibilitatea de a organiza interiorul în funcţie de necesităţi. Scaunele se pot plia independent unul faţă de celălalt sau se poate renunţa la ele dacă se doreşte mărirea capacităţii de stocare în habitaclu. Minivanul a cărui suprafaţă vitrată ajunge la 4,52 metri – una din cele mai mari din segment, este înzestrat cu acoperiş panoramic, senzori de parcare, lumini şi ştergătoare de parbriz automate.
Citroën oferă la partea de motorizare patru unităţi împărţite astfel: două pe benzină - 1.4 litri - 95 CP, respectiv 1.6 litri - 120 CP şi două diesel de 1.6 litri ce produc 90 şi 110 cai putere.
Pe sectorul monovolumelor compacte C3 Picasso va avea nu mai puţin de zece adversari, cei mai redutabili fiind Nissan Note, Opel Meriva, Renault Grand Modus şi Skoda Roomster.
Modelul francez va fi asamblat la Trnava în Slovacia, volumul de producţie prevăzut pentru 2009 fiind de 93.000 de exemplare. Cel mai probabil C3 Picasso va debuta pe piaţa românească în luna februarie.