Următorul vehicul care va primi un propulsor ecologic de tipul benzină-electric, va fi noul E-Klasse ce va debuta în martie, însă motorizarea va fi disponibilă abia din 2011.
Planurile celor de la Mercedes prevăd şi lucruri mult mai ambiţioase. Spre exemplu, viitoarea generaţie S-Klasse va dispune sub capotă doar de motoare hibride, anunţă unul din oficialii companiei germane. Logica acestei decizii are la bază normele Euro 6 care vor intra în vigoare în septembrie 2014, norme care prevăd o reducerea cu 80% a oxizilor de azot şi cu 66% a concentraţiilor de pulberi, faţă de actualul standard Euro 5.
Aşteptată pe piaţă în anul 2013, noua limuzină S-Klasse va putea îndeplini severele norme de poluare, continuitatea modelului fiind astfel asigurată. Nu se ştie precis dacă vor fi mai fi folosite motoarele V6 clasice sau va fi introdus revoluţionarul agregat Diesotto, însă este cert faptul că hibridul de pe S-Klasse va include un aşa numit „accelerator”, dispozitiv alimentat de la aceeaşi sursă cu motorul electric, care va avea rolul de a interveni şi susţine propulsorul pe combustibili fosili pe durata demarajului, acceleraţiilor sau când numărul rotaţiilor motorului termic vor depăşi o anumită cifră.
Oficialii Mercedes au precizat că iau în calcul şi producţia unei versiuni diesel-electric pentru S-Klasse dacă aceasta se va dovedi mai ecologică şi performantă decât versiunile BlueTec.
Un studiu recent realizat de firma de consultanţă Bain & Company, la cererea Mercedes-Benz, arată că piaţa globală este acum mult mai receptivă la maşinile electrice şi hibride decât în urmă cu cinci-şase ani. Spre exemplu, numai în Europa s-ar putea comercializa până la 600.000 de vehicule ecologice într-un an, din care 250.000 de unităţi numai în Germania. Aceleaşi studiu arată că clienţii Mercedes ar cumpăra un model electric doar ca un al doilea model pentru deplasările zilnice în oraş, în timp ce hibridele rămân favorite pentru prima maşină de familie.