Disponibil în două versiuni de caroserie, coupe şi cabrio, sportivul model este de fapt un Mustang dotat cu un pachet de muşchi şi un kit de caroserie care îl fac extrem de agresiv. „Noul Shelby GT500 oferă o excelentă combinaţie între putere, manevrabilitate şi forţă de frânare. Modificările realizate alături de Ford, încă de anul trecut, ne face să fim foarte mândri de această maşină, foarte placută la condus", a declarat Carroll Shelby, fondatorul companiei Shelby Automobiles.
Mai economic dar şi mai puternic, Shelby GT500 sfidează tendinţele din industria auto de peste ocean. Sub capotă se află un motor V8 de 5,4 litri cu supraalimentare, capabil să genereze 540 de cai putere şi un cuplu maxim de 610 Nm trimis roţilor punţii spate. În ciuda creşterii substanţiale a puterii propulsorului, cu exact 40 de cai putere faţă de modelul lansat în 2007, Ford susţine că cifrele pe partea de consum sunt mai mici la noul vehicul de performanţă.
Pentru a îmbunătăţi comportamentul maşinii iar experienţa în condus să ajungă la un nivel şi mai ridicat, inginerii au optimizat majoritatea componentelor trenului rulant. Modificări au fost aduse şi transmisiei, o cutie manuală cu şase rapoarte, etajată în aşa manieră încât şoferul să poată schimba treptele de viteză cu precizie şi rapiditate iar transferul de cuplu să fie cu pierderi minime. De asemenea discurile ambreiajului dublu au fost mărite de la 215 mm la 250 milimetri, la fel şi jantele, de 19 inch pentru coupe şi de 18 inch pentru cabrio. Shelby GT500 are ca siglă o cobră, reptila cu cele mai rapide reacţii de atac.