Purtând eticheta Boxer Diesel, propulsorul va fi disponibil începând de luna aceasta şi pe Impreza. Noul motor, cu o cilindree de 2,0 litri, furnizează 150 de cai putere la 3600 rpm şi un cuplu impresionant de 350 Nm, disponibil de la 1800 rpm. Dezvoltată integral de către inginerii Subaru, unitatea pe motorină dispune de patru cilindri, 16 supape şi un singur turbocompresor. Performanţele în materie de consum se ridică la nivelul competitorilor săi, Impreza Boxer Diesel având un consum extraurban de 5,2 litri/100km, mixt de 5,8 litri şi urban sub 7 litri/100km. Unitatea diesel ce va anima Impreza beneficiază de un nou tip de filtru de particule fără întreţinere, ceea ce va ajuta modelul japonez să fie unul din cele mai prietenoase cu mediul, în clasa compactă: doar 152 g/km de dioxid de carbon. Pe piaţa europeană vor exista trei versiuni oarecum distincte: 2.0D, 2.0D-Sport şi 2.0D-Sport Club. Toate sunt echipate cu sistemul avansat de tracţiune integrală, denumit "Symmetrical AWD, şi o nouă transmisie manuală cu 6 trepte. Preţul de bază variază de la o piaţă la alta, în Spania noul Impreza Boxer Diesel fiind comercializat de la 22.000 de euro, iar în Franţa de la 26.500 de euro.
În echipare standard, pe parte de siguranţă activă şi pasivă, modelul beneficiază de airbaguri frontale, laterale de tip cortină, atât pentru pasagerii din faţă cât şi pentru cei din spate, sistemul de control dinamic, asistenţă la frânarea de urgenţă. Pe lista dotărilor mai figurează un sistem de climatizare automată, jante din aliaj şi dispozitiv pentru pilot automat. Impreza Boxer Diesel, model ce măsoară 4.415 mm lungime, 1.740 mm lăţime şi 1.470 mm înălţime, a fost lansat oficial în octombrie 2008, la Salonul Auto de la Paris. Noul motor diesel de 2,0 litri este realizat din aliaj de aluminiu, iar configuraţia sa este similară cu cea a agregatelor Boxer pe benzină având cilindrii dispuşi orizontal opus.