Lansat oficial 19 aprilie la Salonul Auto de la Beijing, noul Q5 este arma cu care Audi răspunde inamicilor BWM X3, Infiniti EX35, Volvo XC60, dar şi recent lansatului Mercedes GLK. Ţinta predilectă va fi însă X3, modelul SUV care a depăşit deja 500.000 de exemplare vândute în întreaga lume. La partea de propulsie regăsim motorizări deja consacrate: motorul pe benzină TFSI de 2.0 litri şi versiunile diesel TDI de 2.0 şi 3.0 litri.
Unitatea pe benzină, echipată cu turbocompresor, produce 211 CP şi 350 Nm, are un consum mediu declarat de 8,5 l/100 km, în timp ce performanţele sună astfel: demaraj 0-100 km/h în 7.2 secunde şi viteză maxima de 222 km/h. Motoarele turbodiesel sunt recomandate celor care vor să facă economie de carburant, dar care caută să aibă la roţile maşinii şi un cuplu mult mai puternic. Unitatea de 2.0 litri şi 170 de cai putere consumă 6.7 l/100 km în timp ce motorul de 3.0 litri şi 240 de cai putere are nevoie de 7.7 l/100 km. Noul Q5 nu duce lipsă de nimic.
Este spaţios, confortabil şi dispune de un portbagaj foarte generos de 540 litri dar care poate ajunge la o capacitate maximă de stocare a bagajelor de 1.560 litri. Dimensiunile sale, lungime de 4.63 m, lăţime de 1.88 m şi înălţime de 1.65 m, ampatament 2.81 m, îl plasează foarte aproape de clasa medie deşi vorbim despre un SUV compact.
La partea de mecanică, Audi Q5 se laudă cu acelaşi sistem de tracţiune integrală Quattro cu diferenţial Torsen. Platforma este preluată de la noua generaţie Audi A4, diferită fiind doar aşezarea motorului. Noul SUV beneficiază de sistemul "Audi Drive Select", care oferă şoferului posibilitatea de a alege trei moduri de lucru al propulsorului respectiv Dynamic, Sport şi Efficiency. Modelul premium mai include şi sisteme ca "Audi Lane Assist" - avertizarea la depăşirea involuntară a benzii , "Audi Side Assist" - sistemul de detectare a vehiculelor din unghi mort şi "Audi Parking System Advanced" - senzori de parcare şi cameră video pentru mersul înapoi.