Volkswagen este uimit de succesul bolidului Audi R8. Înainte ca maşina aceasta să existe, colegii de la Volkswagen pregătiseră unul din cele mai îndrăzneţe prototipuri create vreodată de inginerii uzinei din Wolfsburg. Denumit Concept-R studiul era primul pas serios făcut de germani spre clasa sportivelor cabrio de performanţă. Scepticismul a făcut ca modelul supersport să servească doar ca exemplu pentru R8. Impactul automobilului Audi a demonstrat că Volkswagen s-a înşelat atunci când a ezitat să-l pună pe linia de producţie. Inginerii din Wolfsburg doresc să scoată în lume modelul trimis de câţiva ani buni pe banca de rezerve. Proiectul nu a fost abandonat iar producătorul are toate motivele să-l aducă la lumina zilei chiar şi cu riscul de face concurenţă superstarului R8.
Numele maşinii de serie va fi Rayra iar data debutului nu a fost încă stabilită. În ciuda numeroaselor zvonuri, Vokswagen nu pare deloc interesat să discute cu presa despre un subiect pe care, din câte se vede până acum, îl cataloghează drept un proiect top-secret. Surse aflate sub protecţia anonimatului spun că Rayra va utiliza platforma lui Audi R8, în nici un caz cea pregătită pentru Concept-R. Soluţiile agreate şi normale în condiţiile date ar fi motorul în configuraţie V8 de 4.2 litri şi 420 cai putere ce va fi dispus central, suspensii active, tracţiunea integrală şi transmisie automată cu dublu ambreiaj. Producţia ar putea începe în 2009 sau 2010 iar vânzările vor demara în acelaşi an. Preţul acestui supercar ar putea fi cu 10-15.000 de euro mai mic în comparaţie cu cel al fratelui vitreg R8.