Toyota va continua să domine piaţa hibridelor. Cu toate că producători precum Honda şi Chevrolet vor avea pe piaţă modele concurente, Toyota va avea avantajul experienţei şi a unei clientele deja formate. A trecut mai bine de un deceniu de când Prius - pionierul hibridelor, îşi făcea apariţia pe piaţa americană unde a cunoscut şi cel mai răsunător succes. În prezent, în lume circulă peste milion de exemplare dovadă că hibridul, privit la început cu oarece suspiciuni, a ajuns până la urmă un best-seller.
Noul Prius este pregătit să facă faţă celor mai exigente norme în materie de funcţionalitate, mobilitate şi ecologie.
Următoarea generaţie, cea de a treia, va fi prezentată în ianuarie 2009 la Salonul Auto de la Detroit, afirmă Akio Toyoda, şeful departamentului vânzări globale din cadrul Toyota.
Viitorul Prius va folosi acelaşi sistem Hybrid Synergy Drive alimentat de la un sistem de acumulatori litiu-ion mai performant, dezvoltat alături de partenerii de la Matsushita Electric Industrial. Bateriile vor avea o rezistenţă la exploatare dar şi randament îmbunătăţit în timpul utilizării, în comparaţie cu cele actuale. A treia generaţie va dispune de performanţe îmbunătăţite furnizate de un grup propulsor cu un consum de carburant estimat la 4.5 litri de benzină la 100 de kilometri parcurşi.
Sub capotă va lucra un nou tandem, un propulsor benzină-electric format dintr-o unitate de 1.8 litri care, împreună cu un motor electric, va genera în total 160 de cai putere. În prezent, Prius este acţionat de 110 cai putere proveniţi de un agregat de 1,5 litri, ajutat şi de un motor electric.
Conform declaraţiilor făcute de Akio Toyoda, estetica noului Prius va fi o transpunere în realitate a conceptului Hybrid X, dezvelit anul trecut.
Schimbări vor fi resimţite şi la interior, unde se va pune accentul în principal pe ergonomie şi confort, pentru că dimensiunile nu vor creşte spectaculos. Noul hibrid va fi doar cu 10 mm mai lung şi 3 mm mai lat decât actualul model. Toyota intenţionează să diversifice numărul versiunilor de caroserie şi merge chiar mai departe luând în calcul transformarea acestui hibrid în brand, Prius urmând a fi un automobil cu identitate aparte, cu propria reţea de dealeri şi linii de fabricaţie. Este doar o idee care poate oricând să devină realitate.
Debutul comercial al noului Prius este prevăzut pentru în prima jumătate a anului viitor. Modelul va fi introdus simultan în Statele Unite şi Japonia.