Spaniolii au reîncarnat o nouă bestie, pe al cărei bord stă scris cifra 280, limita maximă atinsă de taifunul iberic, Leon Cupra.
Automobilul din clasa compactă face o impresie foarte bună la capitolul estetic, designul caroseriei fiind echilibrat şi denotă energia de care dispune Leon Cupra.
Pe lângă dotările obişnuite ale unei maşini sport, cum ar fi scaunele personalizate cu o bună susţinere laterală, cursa scurtă la schimbarea treptelor de viteză sau planşa de bord simplă, Seat oferă spoiler faţă cu priză de aer trapezoidală, jante de 18 inch din aliaj uşor, încălţate cu pneuri de 225/40 şi spoiler spate integrat.
Propulsorul care dă aripi vulcanicului Cupra este unul din cele mai eficiente din punct de vedere dinamic. Unitatea pe benzină de 2.0 litri TFSI dezvoltă 240 CP şi un cuplu maxim de 300 Nm disponibil aproape la aceeaşi valoare între 2.200 şi 5.500 de rpm. Viteza de top de 247 de km/h se atinge după 17,5 secunde, în timp ce la clasicul reper, demarajul de la 0 la 100 de km/h se ajunge în 6.4 secunde. Leon Cupra are nevoie de 26,4 secunde pentru a parcurge 1.000 de metri. Consumul nu a fost comunicat dar Seat afirmă că el este unul surprinzător de mic pentru o maşină sportivă. Deloc surprinzătoare sunt însă componentele sistemului de frânare care permit versiunii Cupra să se oprească herghelia la timp şi eficient „furia galbenă”.
Aspectul musculos, formele fluide şi linia sport dau savoare incisivului vehicul, cel mai scump model de serie produs vreodată de Seat, al cărui cost de achiziţie se ridică la 26.300 de euro.