Zenvo este un nume care mai degrabă te face să te gândeşti la un produs electrocasnic decât la un automobil. Apărut în 2004 pe firmamentul tot mai bogat al industriei auto, micul producător cu sediul în Danemerca şi-a propus să se dedice în totalitate maşinilor de performanţă, exclusive şi fabricate doar în serie limitată. Aşadar cei care iubesc autoturismele supersport vor trebui să memoreze de acum înainte o nouă titulatură: Zenvo.
Primul model al danezilor a fost botezat ST1 şi va fi lansat în 2009. Ceea ce surprinde în mod deosebit este profilul sculptat şi arhitectura atletică a exteriorului, ce denotă o agresivitate extremă. Gusturile sunt sau pot fi întotdeauna diferite, dar proporţiile şi estetica împinsă la limite fac din ST1 un automobil de vis. Este incontestabil o creaţie cu gene de campion.
Cu siguranţă funcţia urmează forma, iar designul a prins formă după o seamă de calcule foarte precise şi analize ale mişcării curenţilor de aer. Bazat pe o caroserie de coupe ST1 adoptă aceeaşi soluţie clasică, regăsită la toţi producătorii tradiţionali din sectorul supercar, având motorul amplasat pe puntea spate.
Propulsorul este o unitate turbo V8 de 7,0 litri cu 16 supape capabil să genereze o putere impresionantă de 1104 CP şi un cuplu maxim de 1430 Nm.
Motorul este cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte ce utilizează discuri de ambreaj uscate. Originea agregatului, cât şi tracţiunea sunt un mister, în schimb performanţele bolidului au fost date publicităţii: demaraj de la 0 la 100 de km/h în doar 3,2 secunde, iar viteza maximă de 375 km/h, limitată electronic.
Cu astfel de performanţe Zenvo ST1 este o reală ameninţare la adresa unor producători renumiţi precum Bugatti si Koenigsegg. Pentru a fi competitivă din punct de vedere dinamic, danezii au folosit abundent fibra de carbon şi materiale plastice întărite la construcţia caroseriei.
Modelul cântăreşte doar 1370 de kilograme şi dispune de două locuri la interior, construit de asemenea în mare parte din fibră de carbon şi acoperit cu piele. Dimensiunile unui supercar sunt relative dacă ne le raportăm strict la confortul din interior, dacă le punem sub aspectul transferului de mase atunci situaţia se schimbă complet. ST1 măsoară 4,66 metri lungime, 2.04 m lăţime şi 1,19 m înălţime, însă cifrele care vor conta cel mai mult pentru viitorii proprietari sunt cele din contul onorariului. Preţul nu a fost menţionat, dar oricum Zenvo nu îşi va vinde pielea foarte ieftin. Suma va fi oricum exorbitantă. Ceea ce ştim cu siguranţă este că doar 15 modele vor fi produse în total, ST1 urmând să devină membru în clubul celor mai selecte şi potente automobile sport din istorie.
(22 dec 2008, 15:10:21
se scrie Koenigsegg, nu Koeniggsegg;