În sectorul maşinilor de talie mijlocie, noul Exeo va avea competitori redutabili, melanjul dintre tehnologiile de top, design şi performanţe fiind regăsit la fiecare model în parte: Citroen C5, Honda Accord, Opel Insignia, Skoda Superb şi Toyota Avensis. Spre diferenţă de rivalii săi, Seat a preferat să utilizeze o platformă cunoscută care şi-a demonstrat calităţile, folosind componentele vechiului Audi A4, însă motorizările vor fi în mare parte noi, la fel şi sistemele oferite în standard sau ca opţionale. O combinaţie trecut-prezent, la fel de interesantă, vom regăsi şi la partea de design. Partea frontală preia formele şi muchiile ascuţite ale recent lansatei Ibiza, în timp ce spatele va reaminti de linia unor modele Seat mai vechi. Printre dotările care merită menţionate, amintim farurile cu xenon şi iluminare activă, scaune tapisate cu piele, climatizator bi-zonă sau un pachet de panourile solare, ce pot fi montate în plafon, utilizate la alimentarea cu energie a unui sistem care ventilează aerul cald atunci când maşina este lăsată în soare pentru mai multe minute. Sedanul măsoară 4,60 metri lungime şi poate acomoda la interior cinci persoane adulte. Capacitatea portbagajului este de numai 460 litri, însă cei care doresc un spaţiu de depozitare mai generos vor trebui să aştepte versiunea break ce va sosi în octombrie 2009.
Sedanul este definit ca o maşină foarte confortabilă şi care combină într-un mod armonios plăcerea condusului sportiv cu eleganţa unui sedan de clasă medie.
De asemenea, noul Exeo va fi o alternativă interesantă pentru clienţii pragmatici atenţi la costurile de întreţinere, consum şi emisiile poluante. Motorizările, poziţionate longitudinal, îndeplinesc normele Euro 5. Gama include trei unităţi pe benzină de 1.6 litri - 102 cai putere, 1.8 litri - 150 de cai putere şi 2.0 litri - 200 cai putere. Versiunile diesel dispun de tehnologia de injecţie common-rail şi dezvoltă 120 CP, 143 CP şi 170 CP. Clienţii vor putea opta pentru unul din cele trei niveluri de echipare: Reference, Stylance şi Sport.
Preţurile de pornire în cazul variantelor pe benzină este cuprins între 21.990 şi 28.250 de euro, în timp ce la modelele echipate cu propulsoare diesel preţurile de bază pot varia între 25.200 şi 28.450 de euro. Exeo, denumire prin care se doreşte sublinierea excelenţei prin avansul tehnologic, are la origine cuvântul latin „exire”, care înseamnă „a merge mai departe”, „a merge spre viitor”. Până acum denumirele maşinilor Seat reprezentau nume ale unor capitale de provincii, locaţii sau oraşe importante pe harta Spaniei.