Cu o înfăţişare simplă, dar prietenoasă şi cu un profil bine definit, noul model se distanţează de linia banală şi monotonă afişat de Kalos. Totuşi nici Aveo nu a fost conceput pentru a impresiona vizual, ci pentru a reda în mod fidel principalele atuuri ale maşinii de oraş: agilitate, consum scăzut, spaţiu compact. Disponibil în varianta hatchack, Aveo beneficiază de două motorizări pe benzină, 1,2 litri ce produce 84 de cai putere şi 1,4 litri care dezvoltă 100 cai putere care poate fi cuplat şi la o transmisie automată.
Ultimul, deşi primeşte 12 cai putere în plus faţă de vechiul propulsor, are un consum cu 6% mai mic. Pe viitor nu este prevăzută introducerea unui diesel, în schimb se vorbeşte tot mai des despre o versiune de top cu accent sportiv. Aveo nu se poate lăuda cu un portbagaj prea încăpător, doar 220 litri standard, în schimb dacă bancheta se rabatează volumul atinge o valoare interesantă pentru o subcompactă: 980 de litri.
Pe parte de design, vorbim despre o evoluţie firească ce va întruni aşteptările clienţilor. Caroseria adoptă la secţiunea frontală o linie profilată pe detalii pline de dinamism, nuanţate mai puternic de grila trapezoidală de mari dimensiuni. Spoilerul este „constrâns” să se limiteze la un spaţiu de desfăşurare mai mic, iar capota urmează firul unduit al farurilor care aduc foarte mult cu cele ale sedanului Epica.
Partea din spate denotă un acelaşi spirit dinamic prin adoptarea unui spoiler montat deasupra lunetei (la versiunea de vârf) şi accentuat de evacuarea cromată încastrată într-un accesoriu din plastic incasabil şi rezistent la şocuri. Mai puţin inspirată este forma stopurilor, subtil derivate, moştenită de la vechiul Kalos.
La interior atenţia s-a îndreptat spre execuţia finisajelor, precum şi utilizarea unor materiale de bună calitate la nivelul planşei de bord. Comenzile sunt amplasate ergonomic, iar spaţiul la interior se încadrează în limitele clasei mici, oferind îndeajuns spaţiu pentru pasageri. Aveo măsoară 3,92 m lungime, 2,68 m lăţime şi 1,51m lăţime, distanţa dintre axele maşinii de 2,48 m fiind suficientă pentru a oferi conferi gradul de confort obişnuit în clasa maşinilor de oraş. Noul Aveo este fără îndoială o opţiune care merită studiată de clasa consumatorilor care caută automobile economice de o calitate satisfăcătoare. Pe piaţa românească, Chevrolet Aveo hatcback în 5 uşi vine la preţuri de bază de 8850 de euro TVA inclus, în timp ce versiunea hatchback în 5 uşi are un preţ de pornire fixat la 9100 de euro cu TVA inclus.