Având la bază structura sedanului Passat, proaspătul coupe se diferenţiază de acesta prin dimensiunile sale interioare, dar şi exterioare: 4.796 mm lungime - cu 31 mm mai mult decât Passat sedan, 1.856 mm lăţime - cu 36 mm în plus faţă de acelaşi model, în schimb are cu 50 mm mai puţin în înălţime, adică 1.420 mm. Passat CC se deosebeşte de modelul din care derivă la partea frontală, unde sunt montate noi blocuri optice şi lateral unde portierele găzduiesc o coloană de nervuri. Se remarcă o schimbare radicală la nivelul stopurilor şi a spoilerului spate, uşa portbagajului în care este profilat un eleron, şi evacuările cromate ce dau un aer sportiv limuzinei coupe. Noul model vine echipat cu sistemul de asistenţă pentru păstrarea bandei de circulaţie „Lane Assist”, care controlează maşina astfel încât să revină la poziţia corectă pe carosabil, sistemul de control al condusului dinamic sau „DDC” , care oferă trei setări diferite: „normal”, „sport” şi „confort”.
Pe lângă acestea se mai află sistemele „Park Assist” – o tehnologie care ajută la parcarea automată a maşinii prin simpla apăsare a unui buton şi tehnologia „Automatic Distance Control” – ce menţine o viteza constantă, setată de către şofer, iar pedalele de frână sunt poziţionate într-o stare premergătoare apăsării lor, în caz de necesitate acţionarea frânelor făcându-se mult mai rapid. Noul Passat CC are un preţ de bază pe piaţa românească de 25.922 de euro cu TVA, pentru modelul cu motorul 1,8 TSI pe benzină de 160 de cai putere, şi poate ajunge până la 37.758 de euro pentru versiunea dotată cu tracţiune integrală 4Motion şi unitatea de 3,6 litri de 300 cai putere, cuplată la o transmisie automată cu 7 trepte şi dublu ambreaj. Pentru motorizarea diesel de 140 de cai putere cu tehnologie de injecţie common-rail, versiunea cu transmisie manuală în 6 trepte are un preţ de pornire de 27.682 euro cu TVA, iar pentru cea echipată transmisie automată DSG preţul de bază este de 29.817 euro cu TVA.