Un model de teste foarte puţin camuflat a fost surprins în apropierea uzinei Spartanburg, locaţia unde BMW asamblează X5 şi X6, iar componentele exterioare camuflate trădează apartenenţa viitoarei versiuni. Jante, pneuri cu dimensiuni mai mari, zone de ventilaţie generoase, discuri de frână redimensionate sunt câteva din elementele care conduc spre una şi aceiaşi concluzie: acesta este viitoarea sportivă X6M.
Însuşi Ludwig Willisch, şeful diviziei M, a declarat că se lucrează la un model de top pentru X6, însă detaliile sunt deocamdată ţinute în secret. Pentru a-şi măsura puterile cu Porsche Cayenne Turbo S şi Mercedes ML 63 AMG, viitorul X6M va fi pus în mişcare de un propulsor V8 bi-turbo, care va furniza în jur de 500 de cai putere şi un cuplu maxim de 600 Nm. Motorul va fi derivat din unitatea de 4,4 litri şi 408 de cai putere, disponibilă pe versiunea xDrive50i. Pentru a se diferenţia de modelul obişnuit, SUV-ul dezvoltat de divizia internă M va adopta câteva modificări la spoilerul faţă, unde prizele de ventilaţie sunt mai mari, aripile roţilor faţă vor găzdui fante de aer, iar partea din spate se va evidenţia prin ţevile duble ale eşapamentului şi un difuzor, componentă nelipsită din meniul oricărui automobil ce pretinde a avea veleităţi sportive.
Ludwig Willisch susţine că versiunea de top X6M va fi lansată anul viitor şi că sunt şanse foarte mari ca aceasta să debuteze oficial la jumătatea lunii ianuarie, în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Oficialul german a reconfirmat că BMW nu intenţionează să producă o versiune de serie derivată din conceptul M1, dar şi faptul că divizia M nu va lansa modelul M3 Touring sau o versiune M pentru Seria 1.
(20 dec 2008, 16:10:25