Modelul este construit pe platforma modelului Fiat Punto de la care a împrumutat şi motorizările. Aici se va putea opta pentru una din cele patru versiuni de motorizare turbo, diesel şi benzină, cu valori cuprinse între 90 şi 155 de cai putere. Vârful gamei va fi versiunea de performanţă GTA, ce va utiliza un motor turbo de 1.8 litri de 230 de cai putere.
Micul automobil de oraş nu stă deloc rău la capitolul tehnologie sau inovaţie. Alfa Romeo lansează un sistem de gestiune al principalilor factori de acţiune asupra ţinutei de drum, agilităţii performanţelor şi manevrabilităţii. Intitulat DNA, inovativul sistem poate controla motorul, direcţia, frânele, suspensiile şi transmisia oferind şoferului posibilitatea de a selecta una din cele trei funcţii: Dynamic - pentru condus sportiv, Normal - pentru trafic urban şi All-Weather - pentru a circula în siguranţă când aderenţă este precară.
Versiunea de vârf va fi echipată cu faruri Xenon şi sistem de frânare performant cu etriere dotate cu patru pistonaşe. Alfa Romeo introduce şi un nou sistem de suspensii ce asigură un plus de sportivitate, siguranţă şi confort.
Noul Mi.To se înscrie în segmentul maşinilor de clasă B, dimensiunile sale, 4.06 metri lungime, 1.44 metri înălţime şi 1.72 metri lăţime fiind normale pentru segmentul căruia se adresează. Automobilul este ceva mai mic decât un model 147 şi este disponibil din toamnă numai în versiunea de caroserie cu trei uşi. Principalul său concurent este Mini Cooper, însă, pe viitor, lista va fi completată de Audi A1.