Coupe-ul premium este dezvoltat în Germania de aceeaşi echipa care s-a ocupat de maşina de clasă medie A6.
Audi intenţionează să cucerească piaţa deţinută de CLS oferind un cumul de atribute distincte ce să reflecte calităţile principale ale lui A7: lux, sportivitate, confort, prestanţă şi stil.
Nu trebuie să ne aşteptăm la un model fabulos sau ieşit din comun, asta pentru că multe din trăsăturile sportivului coupe vor fi adoptate de la viitoarea generaţie A6.
Măsura este necesară pentru a scădea costurile de dezvoltare şi pre-producţie, având în vedere şi faptul că orice producător caută să îşi reducă la minim cheltuielile. A7, un coupe în patru uşi, va afişa o caroserie în formă de banană cu umerii plafonului plonjaţi puternic spre spate şi linie generală mai impetuoasă, supusă unui corp foarte atletic.
Audi va echipa viitorul model cu blocuri optice noi faţă-spate, grila de tip single-frame şi interior cu dotări super-luxoase. Suportul tehnic va consta în suspensii magnetice, o nouă cutie de viteze automată de tip DSG, un diferenţial activ şi din câte se aude este foarte posibilă introducerea unei versiuni avansate a sistemului de tracţiune integrală Quattro. Se presupune că propulsia va fi formată din unităţi pe benzină V6 şi V8 aspirate natural 3.2L TFSI de 300 cai putere, 4.2L de 420 CP dar şi bi-turbo, iar la capitolul motoare diesel vor exista două variante turbo 3.0LV6 şi 4.2L V8.
Iniţial, Audi plănuise lansarea oficială în aprilie la Salonul Auto de la New York, însă potrivit unui oficial noul coupe va debuta în ianuarie, unde va fi prezentat conceptul care prefigurează viitorul model de serie.
Este foarte posibil ca în septembrie să debuteze versiunea de uzină a noului A7.