Pentru a-şi respecta promisiunile făcute în ultimii ani, dar şi pentru a arăta că preocuparea faţă de probleme mediului sunt de actualitate la Mercedes, fabricantul din Stuttgart îşi concentrează atenţia pe o linie de vehicule cu zero emisii toxice.
Este, de fapt, un proiect mai amplu ale cărui prime roade vor putea fi analizate pe viu, peste numai trei săptămâni, la Salonul Auto de la Detroit. Vorbim despre o serie de trei concepte ce prefaţează pe de o parte noua etichetă ecologică a viitoarelor modele Mercedes dar, în acelaşi timp, şi direcţia de design care va fi urmată de noua generaţie B-Klasse. Denumită sugestiv BlueZero, familia de automobile prietenoase cu mediul va disponibilă abia prin 2011.
Din punct de vedere tehnic cele trei modele „verzi” au multe în comun. Conceptul intitulat Blue Zero E-Cell este o maşină cu propulsie exclusiv electrică, animată de un motor electric de 120 de cai putere, alimentat de la acumulatori litiu-ion. Aceştia au o durată de încărcare de două ore şi asigură parcurgerea unei distanţe de 200 km.
Al doilea prototip pregătit pentru premiera mondială de la Detroit, foloseşte un set celule de combustibil ce funcţionează cu hidrogen. Botezat BlueZero F-Cell, modelul este pus în mişcare tot de un motor electric de 120 CP, însă autonomia de drum se ridică la 400 km.
Ultimul concept pregătit de Mercedes se numeşte BlueZero E-Cell Plus şi are toate şansele să ajungă pe linia de producţie. Tehnologia pe care se bazează vehiculul este un sistem hibrid compus dintr-un propulsor termic şi unul electric. Conceptul pregătit de ingineri dispune de un agregat turbo cu 3 cilindri de 1,0 litri şi 67 de cai putere, preluat de la Smart ForTwo, şi un motor electric care garantează parcurgerea a 100 de kilometri, folosind doar resursele de energie ale bateriilor. BlueZero E-Cell Plus poate rula în condiţii normale de trafic până la 400 de km până la următoarea realimentare cu benzină, energia electrică fiind stocată în baterii pe perioadele de funcţionare ale propulsorului convenţional.
Toate cele trei concepte oferă la interior spaţiu pentru cinci pasageri şi un volum de 500 de litri la portbagaj. Exteriorul se evidenţiază prin noua linia estetică, noua structură a secţiunii frontale cu spoiler în forma literei V, asemenea superbului ConceptFASCINATION lansat în octombrie la Paris, profilul cu linii curbe, pavilionul panoramic şi hayonul realizat în întregime din sticlă cu stopuri LED integrate. Pentru a ţine consumul sub control, viteza maximă a fiecărui vehicul din gama BlueZero este limitată electronic la 150 de kilometri pe oră. Fără a avea reputaţia şi experienţa japonezilor în domeniu, Mercedes demonstrează că este capabil să se adapteze rapid la mersul pieţei oferind soluţii proprii, dar şi alternative cât se poate de convenabile.