Fiecare nou model al mărcii japoneze respiră prin inovaţie şi siguranţă în exploatare. Există însă şi alte calităţi pe care se mizează, însă nici un alt vehicul nu poate să exprime mai bine filozofia Toyota decât noul Avensis. Vârful de gamă al constructorului japonez se pregăteşte să debuteze pe cea mai selectivă piaţă din lume.
Europa va fi primul test pentru noul Avensis, un model cu tehnologii sofisticate şi un design precis. Japonezii vor continua să comercializeze pe pieţele europene două versiuni de caroserie, sedan şi wagon (break). Estetic, noul Avensis pune accentul pe originalitate şi elemente de design care îi conferă robusteţe. Evident, filozofia de design „claritate vibrantă” aplică legea, iar rezultatul se poate vedea şi la interior, unde japonezii încearcă să dea o tentă premium atât prin calitatea afişată de materialul plastic dar şi la nivel de finisaje sau inserturi.
Mai robust şi atrăgător, cu un pavilion frumos arcuit şi un nou profil al portierelor, Avensis va încerca să atragă de partea sa consumatori de diferite vârste. Modelul va fi disponibil cu trei niveluri de echipare «Active», «Advance» şi «Executive».
Partea de motorizare este completată de unităţile pe benzină 1,8 Valvematic de 147 cai putere şi versiunea de intrare 1,6 Valvematic de 132 cai putere care înlocuieşte motorul de 1,6 litri de 124 de cai putere. Gama propulsoarelor mai conţine trei unităţi diesel: 2.0 de 126 CP un 2,2 de 150 CP, 2,2 de 177 CP.
Toyota echipează toate agregatele cu transmisii manuale cu şase trepte şi în unele cazuri cu transmisia automată cu variaţie continuă denumită Multidrive S.
Noua generaţie a crescut în dimensiuni comparativ cu vechea generaţie, proaspătul model fiind mai lung cu 5 centimetri, sedanul măsurând 4.695 mm lungime, 1.810 mm lăţime, şi 1.480 mm înălţime. Dimensiunile mai mari atrag cu sine şi un spaţiu mai generos pentru pasageri şi datorită faptului că ampatamentul a fost lungit, acesta având acum 2.700 m.
Modelat la Centru de Design Toyota din sudul Franţei, noua generaţie Avensis oglindeşte o personalitate puternică dar şi performanţe dinamice superioare generaţiei curente. Noul Avensis va fi produs ca şi până acum în Marea Britanie şi este dotat cu motoare mai puternice şi în acelaşi timp mai eficiente şi ecologice.
Portbagajul oferă un spaţiu de încărcare standard de 509 litri la sedan şi 543 litri la versiunea break.
Maşina de clasă medie se laudă cu tehnologii de top precum controlul electronic al stabilităţii (VSC +) şi sistemul inteligent de prevenire al coliziunilor Pre-Crash Safety (PCS).
Toyota include pe lista dotărilor direcţia asistată şi farurile adaptive (AFS) care uşurează misiunea de zi cu zi a şoferului.
Programată iniţial să debuteze în februarie 2009, noua generaţie va ajunge ceva mai devreme. Dealerii vest-europeni vor fi primii care vor avea în showroom-uri noul Avensis, disponibil începând de săptămâna viitoare. A treia generaţie va fi lansată pe 17 decembrie în Spania, pe 19 ianuarie în Olanda şi pe 24 ianuarie în Germania. Preţul de bază, cuprins între 22.900 de euro şi 23.700 de euro, variază în funcţie de piaţa de distribuţie.