Plănuită să debuteze în anul 2010, noua generaţie va schimba radical percepţia clientului asupra acestui model. Seria 5 nu va mai fi etichetat ca un model cu veleităţi sportive şi motorizări performante, creatorii acestuia dorind să pună în lumină şi alte calităţi fundamentale ale unui automobil premium: rafinamentul şi luxul.
Cunoscut în dosarele companiei sub indicativul F10, noul Seria 5 va aduce cu sine tot ce are mai bun BMW. Platforma tehnică va fi împărţită cu actuala limuzină Seria 7, model de la care va prelua şi tehnologiile de top. Din punct de vedere estetic, maşina de clasă medie va promova noul limbaj de design promovat de conceptul CS.
Alura noului Seria 5 va fi mult mai atletică şi dinamică dar va păstra canoanele tipice BMW, care impun eleganţă şi sportivitate.
Viitoarele versiuni berlină dar şi break (touring) vor suferi transformări radicale la partea estetică, trasate de Adrian van Hooydonk, personajul care a stilizat actuala gamă Seria 5. Platforma tehnică va cuprinde sisteme moderne precum diferenţialul inteligent, direcţie şi suspensii active, echipamente de top care îl pot instaura pe BMW în vârful ierarhiei.
Lista mai conţine inovativul sistem Dynamic Performance Control care distribuie cuplul motor la două sau patru roţi, în funcţie de comportamentul maşinii în viraje.
La partea de propulsie vor exista noi motorizări, respectiv versiuni supraalimentate dar şi turbo. Unităţile atât diesel cât şi pe benzină vor avea 6 cilindri sau 8 în funcţie de cilindreea motorului. Modelul de performanţă M5 va continua tradiţia sportivelor de elită marca BMW, acesta urmând să fie pus în mişcare de un V8 bi-turbo care va înlocui actualul V10, motor care nu se încadrează în viitoarele normative Euro 5. Germanii intenţionează să introducă şi câteva versiuni hibride.
Potrivit unor surse din interior, noua generaţie Seria 5 este programată să debuteze în martie 2010 la Salonul Auto de la Geneva.