Au trecut trei ani de la apariţia celei de a doua generaţii, iar japonezii aplică tradiţionalul facelift, unul destul de discret dar binevenit, peste acele trăsături considerate perimate. Yaris în versiunea revizuită a fost lansat
la Salonul Auto de la Bologna şi propune pe lângă modificările de ordin estetic şi câteva noutăţi pe natură tehnică.
În gama de motorizări îşi face loc un nou propulsor de 1,33 litri, cu tehnologie VVT-i, ce maximizează performanţele şi reduce consumul de carburant. Unitatea pe benzină utilizată şi de fratele mai mare Auris, generează 101 cai putere şi un cuplu motor maxim de 132 Nm.
Comparativ cu motorul de 1,3 litri, de 87 de cai putere, de pe modelul actual pe care îl înlocuieşte, noul propulsor dezvoltă o viteză maximă mai mare, un demaraj mai bun şi asigură un consum mai mic.
Versiunea cu 101 CP poate trimite maşina până la 175 km/h, (5 km/h în plus), accelerează de 0 la 100 km/h în 11,7 secunde (cu 0,2 secunde mai rapid) şi se mulţumeşte cu 5,1 litri/100 km în ciclu mixt, consumând cu 0,9 litri mai puţin. Yaris Facelift mai dispune de alte două propulsoare, o unitate cu trei cilindri pe benzină, de 1,0 litru – 69 CP, şi un diesel de 1,4 litri, de 90 de cai putere, ce şi-a îmbunătăţit consumul acum cu 0,4 litri la sută. Toate motorizările pot fi cuplate la o transmisie manuală sau una semiautomată MMT, cu 6 rapoarte. Printre noutăţile ce figurează pe fişa tehnică se numărul sistemul Stop&Start, care ajută la economisirea carburantului şi scăderea emisiilor în traficul urban.
În ceea ce priveşte designul, modelul 2009 se evidenţiază de modelul 2005 prin noile spoilere faţă-spate şi prin blocuri optice uşor modificate. Caroseria îşi lărgeşte paleta coloristică, în timp ce la interior bordul este redesant, la fel ca şi aeroatoarele. Pentru a crea o ambianţă plăcută, materialele pentru tapiserie vin cu nuanţe mai vesele. Ca dotări noi amintim sistemul audio şi de navigaţie, plus comenzile dispuse pe volan pentru activarea conexiunii prin Bluetooth.
Toyota va lansa Yaris Facelift în primul trimestru din 2009, alături de versiunea sportivă denumită T Sport, ce beneficiază de un motor 1,8 litri, ce produce 133 cai putere. În Europa piaţa de referinţă pentru modelul japonez este Marea Britanie.