A treia generaţie lansată în 2006 a ajuns deja la maturitate şi avea nevoie de o împrospătare a imaginii care putea fi reflectată doar printr-un facelift. Versiunea revizuită a celui mai bine vândut SUV japonez în Europa afişează un aspect mai plăcut, este mai bine echipată şi cu o gamă de noi motoare, mai puternice şi economice.
Pentru prima dată, RAV4 va putea fi achiziţionat şi în versiunea cu tracţiune faţă. Modelul cosmetizat va fi disponibil de anul viitor, momentul debutului şi preţurile urmând a fi comunicate ulterior. Modificările aplicate la exterior au vizat în principal partea frontală. Grila motor adoptă o structură de tip fagure şi găzduieşte o singură baghetă decorativă din crom, în timp ce proiectoarele de ceaţă dispun de un cadru cromat şi un suport din plastic negru. Mici modificări au fost aduse conturului barei de protecţie şi al blocurilor optice, iar oglinzile retrovizoare încorporează un semnalizator.
RAV4 pare un model mai robust şi agresiv datorită pasajelor pronunţate ale roţilor şi mărimii anvelopelor, sentiment uşor redus din intensitate de secţiunea spate care propune acelaşi spoiler cu doi catadioptri, stopuri uşor stilizate şi uşa portbagajului ce dispune de o bară cromată poziţionată sub logo.
Modelul cu facelift furnizează câteva surprize plăcute şi la partea tehnică. În gama motoarelor îşi face loc un nou propulsor, unitatea pe benzină 2.0 Valvematic de 158 cai putere. Toyota oferă acest motor pe ambele versiuni RAV4 - cu tracţiune integrală şi faţă, în combinaţie cu o cutie manuală sau una automată de tipul Multidrive S. La nivelul transmisiei s-au operat schimbări: cutia manuală dispune de acum de şase trepte iar cea automată beneficiază de şapte rapoarte ce pot fi schimbate prin intermediul unor padele aflate în spatele volanului. Constructorul japonez afirmă că RAV4 cu noul motor de 2,0 litri consumă 7,4 l/100 km în cazul modelului cu tracţiune faţă şi transmisie manuală.
În cazul versiunii 4x4 cu transmisie automată consumul este de 7,5 l/100 km. Comparativ cu actualul RAV4, versiunea facelift are un consum mai redus în medie cu 1,2 - 1,6 litri de carburant la suta de kilometri.
Tot ca o noutate la capitolul propulsie este şi unitatea diesel de 2,2 litri, prezentă doar pe versiunea cu tracţiune integrală, ce dezvoltă 150 de cai putere. Mai puternic cu 14 CP faţă de versiunea diesel curentă, agregatul cuplat la o cutie de viteze manuală necesită doar 5,8 litri pentru a parcurge 100 de kilometri. RAV4 mai dispune de un motor diesel de 2,2 litri dar care dezvoltă 180 de cai putere faţă de 177 de cai putere cât generează modelul curent.
Japonezii au îmbogăţit şi lista echipamentelor din dotare, RAV4 Facelift fiind mai aproape de necesităţile şi cerinţele potenţialilor clienţi. În funcţie de varianta de echipare, la interior se vor regăsi un sistem audio cu harddisk de 10 GB, conectivitate Bluetooth sau display de 6,5 inch. În premieră este introdus un sistem de monitorizare video la parcarea cu spatele, imaginile capturate putând fi vizualizate în oglinda laterală sau pe un ecran montat pe consola centrală.
Câteva mici retuşuri au fost aduse şi habitaclului, în special la nivel de finisaje, în timp ce scaunele sunt tapisate cu materiale noi şi într-o paletă de culori diversă. Volanul prezintă un nou design şi are integrate comenzile sistemului audio şi conexiunii Bluetooth pentru telefon.
În ceea ce priveşte sistemele de securitate şi gradul de confort, RAV4 Facelift nu aduce nimic în plus faţă de RAV4. De asemenea, dimensiunile au rămas neschimbate, 4.395 mm lungime, 1.815 mm lăţime, 1.720 mm înălţime şi 2.560 mm ampatament, la fel ca şi garda la sol sau capacitatea de încărcare a portbagajului.