Tradiţia este continuată din 1996 de seria XK, un alt vehicul care a marcat o premieră: introducerea primului motor V8 pe un model Jaguar. Axat în special pe sublinierea caracterului sportiv şi mai puţin pe cel al nivelului de lux, noul XK respectă reţeta de bază a unui GT, creat pentru un singur scop: înalta performanţă.
În ultimii 7 din cei 12 ani de carieră, XK a fost la originea mai multor ediţii speciale, mai exact patru ediţii limitate, ce s-au evidenţiat prin stil, dinamică şi prestaţie.
Spre deosebire de alţi ani când eram serviţi cu aceleaşi fiare „sălbatice” parcă plafonate de limitele motorului, acum iubitorii de modele GT au şansa de a intra în posesia celui mai rapid Jaguar din toate timpurile. Denumit XKR-S, agresivul coupe utilizează acelaşi motor V8 de 4.2 litri şi 416 cai putere, dotat cu compresor volumetric la fel ca şi XKR, dar dezvoltă o viteză superioară acestuia cu 30 km/h, ce ajunge la 280 km/h.
Diferenţa nu este dată de cine ştie ce modificare de ordin tehnic, ci de simplul fapt că XKR are viteza maximă limitată la 250 km/h. Este la fel de adevărat că Jaguar şi-a înzestrat vehiculul GT cu un tren de rulare revizuit (suspensii variabile-CATS, frâne, amortizoare) şi o aerodinamică îmbunătăţită. Demarajul până la 100 de kilometri pe oră este identic: 5,2 secunde. Probabil felina din Albion putea ataca chiar şi câteva reprezentante ale clasei supercar, dacă nu ar fi împiedicată să se desfăşoare după bunul plac. Fără supărare.
Modelul măsoară 4.79 metri lungime iar interiorul cu o configuraţie de 2+2 locuri se încadrează în limitele de confort impuse acestei clase care oricum nu excelează în nici un caz la capitolul spaţiu. Sistemul de frânare are în componenţa sa discuri ventilate cu diametru de 400 mm pe puntea faţă şi 350 mm pe puntea spate. Jantele de 20 inch realizate din aluminiu forjat, modificările aduse grilei şi spoilerului frontal plus apariţia unui difuzor integrat în spoilerul spate întregesc imaginea generală a vulcanicului GT. Garda la sol este coborâtă cu 10 mm comparativ cu cea a suratei XKR, iar scaunele şi bordul, consola centrală şi panelul uşilor sunt îmbrăcate în piele fină de culoare neagră. Pe lista de dotări descoperim lămpi dual-xenon, DVD cu ecran de 7 inch şi conectori pentru iPod şi USB.
Considerat un model special, Jaguar XKR-S va fi produs în 200 de exemplare comercializate doar în Europa. O jumătate dintre acestea sunt rezervate pieţei germane, acolo unde puternicul grand tourer va costa 116.900 euro.