Producătorul francez va lua o hotărâre cu privire la noul Logan, nu mai de parte de începutul anului 2009, când practic se va pune „piatra de temelie” a noului proiect. "Urmează să fie luată o decizie despre înlocuirea Logan în câteva săptămâni, cel mult în câteva luni", susţine Philippe Prevel, directorul centrului de inginerie regională Renault.
Este firesc să se întâmple aşa, de vreme ce versiunea facelift şi-a făcut debutul nu cu mult timp în urmă, iar terenul trebuie pregătit cu o atenţie mărită, asta pentru că producători ca Fiat, Hyundai, Toyota sau Volkswagen şi-au anunţat intenţia de a intra în viitorul apropiat pe segmentul de modele ieftine.
Logan are la activ o carieră de peste patru ani iar următoarea generaţie ar putea fi lansată cel mai devreme în 2010. "Toţi producătorii auto înlocuiesc modelele la şase ani sau la opt ani cel târziu. La fel se va întâmpla şi cu Logan. A venit vremea când trebuie să ne gândim la un succesor”, explică Prevel. „În funcţie de complexitatea proiectului, de la decizia de înlocuire a unui model şi până la lansarea pe piaţă a succesorului poate trece o perioadă de la unu la trei ani, în funcţie de complexitatea proiectului. În cazul Logan, între 2010 şi 2012 vom avea pe străzi noua generaţie", mai adaugă oficialul francez.
Este foarte probabil ca în dosarele companiei să existe deja câteva desene în creion cu o nouă maşină, urmând ca oficialii francezi să-şi dea acordul asupra unei variante. Renault va continua să mizeze pe caracteristici de bază ca spaţiu, fiabilitate şi raport preţ-prestaţii, care au făcut din Logan un vehicul de succes.
„Toate aceste aspecte vor fi protejate şi ne vom asigura că se ridică cel puţin la acelaşi nivel cu ale actualului model. Pe de altă parte, a trebuit să îmbunătăţim aspectul şi să facem maşina atrăgătoare şi pentru alte categorii de clienţi”, susţine Prevel. Ce noutăţi va aduce viitorul Logan şi ceva orientare va lua din punct de vedere stilistic, având în vedere faptul că actuala generaţie a fost deseori criticată pentru formele demodate ale exteriorului şi linia banală a interiorului, vom şti abia peste câţiva ani când este de aşteptat să vedem o un concept pe tema noului Logan.
Din cele declarate, reiese că Dacia poate veni pe piaţă cu un model fie cu un design mai îngrijit, fie unul mai atrăgător „Când te uiţi la maşinile de succes, ele nu se remarcă printr-un design deosebit, sunt standard. Asta pentru că sunt modele de volum şi trebuie să placă mai multor oameni. Această abordare nu este rea, dar mai avem şi varianta unui design mai selectiv", afirmă directorul Renault Technologie Roumanie.
În lipsa unor imagini cu viitorul Logan, vă prezentăm câteva schiţe semnate de Miroslav Dimitrov, un tânăr designer în vârstă de 23 de ani din Sofia, şi realizate pentru un interviu susţinut la Centrul de Design Renault din Bucureşti pe tema aceluiaşi model. Autorul susţine că o parte din aceste schiţe au fost desenate în doar câteva minute. Opera bulgarului asupra noului Logan poate fi descrisă ca o nouă viziune pe cât de interesantă pe atât de superbă. Rămâne de văzut dacă sau cât de mult va ţine de cont Renault de linia stilistică propusă de Miroslav Dimitrov.
( 4 dec 2008, 11:35:13
Altfel se ajunge la ceea se numeste in marketing: canibalism!