Decapotabila vine echipată cu un pavilion retractabil din material textil, Audi preferând soluţia clasică în detrimentul acoperişului confecţionat din metal, aşa cum dispun principalii săi rivali BMW Seria 3 Cabrio, Infiniti G37 Cabrio şi Volvo C70. Plafonul este realizat din trei rânduri de material textil şi beneficiază de o insonorizare suplimentară faţă de alte cabriolete care utilizează acelaşi tip de material, ceea ce face ca pasagerii să recepţioneze o cantitate mai redusă de decibeli nedoriţi în habitaclu. Interiorul acomodează patru persoane, iar compartimentul bagajelor măsoară 320 litri când acoperişul este deschis şi 380 de litri când pavilionul este închis, Audi A5/S5 Cabrio având cel mai spaţios portbagaj din segment.
Decapotabila premium se remarcă prin confortul interior şi numeroasele dotări pe parte de securitate, echipamente introduse recent şi pe noua generaţie A4.
Propulsia în cazul decapotabilei A5 este formată din două diesel V6 ce produc 190 şi respectiv 240 de cai putere. Gama de motorizări mai include două agregate TFSI de 2,0 litri de 180 cai putere şi 211 cai putere şi agregatul de top fiind un V6 de 3,2 litri pe injecţie şi distribuţie variabilă care dezvoltă 265 de cai putere.
Versiunea sportivă S5 Cabrio beneficiază de cea mai puternică motorizare, unitatea V6 de 3,0 litri supraalimentată de 333 CP şi un cuplu maxim de 440 Nm.
Motorul disponibil şi pe noul S4 dar şi A6 Facelift asigură un demaraj de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde iar viteza este limitată electronic la 250 km/h. S5 Cabrio este doar cu 0,2 secunde mai „lent” la acceleraţie decât versiunea S5 coupe, performanţe cu atât mai lăudabile având în vedere că modelul menţionat anterior este propulsat de un V8 de 4,2 litri ce dezvoltă 354 CP.
Cifrele din dreptul consumului de benzină sunt foarte bune, dacă ne raportăm la numărul cai putere dar şi la puterea litrică. Audi susţine că decapotabila sport are nevoie de 9,6 litri pentru a parcurge 100 de kilometri. Puterea motorului cuplat la o cutie automată S-Tronic cu dublu ambreiaj este trimisă ambelor punţi, noul model beneficiind de serviciile sistemului de tracţiune integrală Quattro. Opţional pe S5 cabrio poate fi montat un diferenţial suplimentar pe puntea spate pentru a imprima o ţinută mai sportivă. Această variantă este echipată cu jante din aliaj uşor de 18 inch şi anvelope cu dimensiunile 245/40.
Audi va comercializa noile modele A5 şi S5 Cabrio începând cu al doilea trimestru din 2009. Preţul de pornire este fixat la 37.300 de euro pentru versiunea A5 Cabrio, echipată cu motorul 1,8 TFSI de 160 de cai putere şi transmisie manuală cu şase trepte.