“Suntem foarte onoraţi de premiul câştigat. Este o confirmare a muncii colegilor noştri şi a faptului că Opel este pe drumul cel bun în dorinţa sa de a oferi automobile cu un stil dinamic şi îndrăzneţ, încărcate de versatilitate şi inovaţie”, susţine spune Mark Adams, vicepreşedintele departamentului de design General Motors Europe.
Prototipul Flextreme a primit premiul Red dot pentru cel mai bun design al anului în anul 2008, în cadrul unei ceremonii desfăşurate la Singapore. Juriul a fost format din specialişti în domeniu care au confirmat designul remarcabil şi valoros pe care este clădit conceptul Opel.
Creat la Centrul European de Design al General Motors, prototipul Flextreme a avut premiera în anul 2007, la Salonul Auto de la Frankfurt. Automobilul reprezintă un studiu pentru estetica exteriorului şi funcţionalitatea interiorului în segmentul monovolumelor, acesta folosind un sistem avansat de propulsie hibridă ce asigură emisii foarte scăzute, primul de acest tip pentru Opel. Este aceeaşi tehnologia care stă la baza viitorului Chevrolet Volt, cu un mic amendament în dreptul motorului termic. Mai precis, un agregat turbodiesel cu injecţie common-rail şi o cilindree de 1.300 cmc ce intervine şi preia activitatea unui motor electric alimentat de la un set acumulatori de tipul litiu-ion. Bateriile asigură parcurgerea unei distanţe de 55 de kilometri la o singură încărcare.
Flextreme este în acelaşi timp primul vehicul care promovează noul curent de design Opel, regăsit în prezent pe noul Insignia, dar şi pe viitoarele generaţii Zafira, Astra şi Meriva. Conceptul premiat pentru excelenţa în design se evidenţiază atât prin calitatea designului, cât şi prin numărul mare de inovaţii care completează tabloului unui model care sugerează flexibilitate, confort şi practicabilitate maximă. Portierele spate denumite şi “Flex doors” au un unghi de deschidere foarte bun, mai mare decât la modelele curente din clasa MPV, fapt datorat şi sistemului de prindere. Uşile se deschid spre înapoi, iar lipsa montantului central sporeşte accesul spre interior. Spatele maşinii are încorporat două uşi care, odată ridicate, par să imite aripile păsărilor, şi din nou se oferă acces maxim spre portbagaj în ciuda stâlpului central de susţinere pe care tronează sigla Opel.