Noul vârf de gamă Focus, botezat cu iniţialele RS, ascunde sub cămaşa verde fluorescent un adevărat pachet de muşchi. Cu un motor de 300 de cai putere capabil să ofere 410 Nm roţilor punţii faţă, Focus RS se poate duela fără probleme cu Subaru Impreza 2.5 WRX STI Sport (301 cai putere) sau Mitsubishi Lancer Evolution (295 cai putere).
Ford şi-a echipat cel mai sălbatic Focus cu suspensiile revoluţionare RevoKnuckle şi discuri de frână ventilate cu diametrul de 336 de mm pe faţă şi de 300 mm pe spate. Sub capotă este montat un agregat Duratec cu cinci cilindri, de factură turbo, de 2.5 litri ce asigură un demaraj de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 6 secunde şi o viteză maximă de 264 km/h.
Dotările din interior sunt asemănătoare unei versiuni de echipare superioare, dar cu diferenţa că scaunele sport au o tapiserie combinată din piele fină de culoare gri şi material textil verde cu margini negre. Volanul îmbrăcat în piele perforată primeşte indicativul versiunii de performanţă observat şi pe grila motor, uşa portbagajului şi scaune. Din păcate, Ford a ales ca noul Focus RS să aibă doar tracţiune faţă, deşi poate mulţi se aşteptau la un model cu tracţiune integrală, dar soluţia aleasă este mai convenabilă ca preţ şi costuri de producţie.
Modelul sport utilizează un diferenţialul semi-activ cu alunecare limitată poziţionat între roţile punţii faţă, dispozitiv mecanic care îmbunătăţeşte semnificativ tracţiunea şi momentele de cuplu, astfel lipsa tracţiunii integrale simţindu-se mai puţin. Kitul pentru exterior include spoilere modificate aerodinamic, eleron, praguri evazate şi jantele de 19 inch ce încalţă pneuri Continental de 235/35.
Modelul de performanţă Focus RS va fi comercializat din februarie 2009 la un preţ de aproximativ 35.000 de euro.