Cu o experienţă bogată şi o tradiţie pe măsură în segmentul coupe, brandul japonez aduce în atenţie un nou model mai sofisticat şi puternic.
Denumit 370Z, coupe-ul va înlocui celebrul Nissan 350Z a cărui carieră va mai dura doar câteva luni. Noul model Nissan este un concurent de temut pentru nume sonore ca Porsche Cayman S, BMW Z4 M, dar şi viitorul Audi TT-RS.
Noua generaţie păstrează câteva din caracteristicile precedentei serii 350Z, comercializată începând cu anul 2003: caroserie coupe, propulsor puternic, două locuri la interior şi tracţiune spate. Aspectul maşinii inspiră un design evoluat, modern, care întregeşte imaginea unui model pur sportiv.
„Acest nou şi interesant model reprezintă esenţa brandului Nissan, la fel ca şi versiunea originală 240Z de acum aproape 40 de ani. Furnizează performanţă pasională la un cost excelent - exact ceea ce se cerea atunci şi exact ceea ce iubitorii de automobile sportive caută astăzi”, a spus Pierre Loing, vicepreşedinte în departamentul de planificare a produsului la Nissan Europe.
Deşi în cele mai multe cazuri un nou model însemnă dimensiuni mai mari ale exteriorului, în cazul de faţă vorbim despre o reducere a numărului de centimetri pentru a se obţine un comportament şi o manevrabilitate superioară. 370Z a scăzut cu 70 mm în lungime, măsurând acum 4.250 mm, iar ampatamentul a fost scurtat cu 10 cm.
Nissan echipează coupe-ul cu un noul motor V6 de 3,7 litri ce produce 332 de cai putere şi un cuplu maxim de 366 Nm, în fapt aceeaşi unitate disponibilă şi pe Infiniti G37 coupe. Propulsorul dezvoltă cu aproape 20 de cai putere mai mult decât motorul vechiului 350Z, dar are şi o cilindree mai mare. Unitatea pe benzină livrează mai multă putere pe o plajă de turaţii mai largă, de până la 7.000 rpm. Aproximativ 35% din componentele motorului sunt noi, comparativ cu precedentul agregat care avea 313 cai putere.
În ceea ce priveşte transmisia, clienţii vor putea alege între o cutie manuală sau automată ambele cu şase trepte. Transmisia manuală dispune de funcţia “SynchroRev Control” care îmbunătăţeşte performanţele în materie de condus prin faptul că schimbarea treptelor se efectuează lin şi fără pierderi de cuplu, viteza de rotaţie fiind ajustată automat la treapta de viteză potrivită, pe durata selectării unui raport superior sau inferior al cutiei. Designul secţiunii faţă este complet schimbat, blocurile optice inspirate de la sedanul Maxima şi spoilerul cu cei doi „colţi” poziţionaţi în faţa grilei motor fiind elementele care pun în lumină personalitatea noului 370Z. Profilul atletic al maşinii este subliniat şi de umerii spate plonjaţi puternic spre cele două evacuări cromate. Un eleron cu rol aerodinamic este montat pe hayon iar stopurile imită forma de bumerang la fel ca şi farurile. Jantele din aliaj ce preiau motivul estetic de la GT-R şi pasajele pronunţate ale roţilor întregesc imaginea unui model creat să impresioneze vizual dar şi ca performanţe.
Nissan a dezvăluit recent noul 370Z la Salonul Auto de la Los Angeles, urmând ca sportivul coupe să fie comercializat în Europa începând din aprilie 2009.