Renault speculase în urmă cu câţiva ani lipsa unui model de mici dimensiuni care să satisfacă dorinţele familiilor de tineri cu venituri mai modeste. Găselniţa avea să reprezinte o clasă nouă de automobile, mini-MPV, ce va schimba perspectivele asupra vehiculelor citadine. Aşa s-a născut Modus, din dorinţa de a oferi o citadină ieftină de statura unui monovolum, numai că inovatorul model a fost primit cu răceală în Europa. Renault nu a renunţat la ideile sale şi a venit în sprijinul lui Modus cu o versiune mai mare şi mai tare, Grand Modus.
Efectul noţiunii „Grand” se traduce prin confort, spaţiu şi libertate mai multă, dacă cineva a fost nemulţumit de ceea ce oferea Modus. Monovolumul de 4.03 metri lungime (cu 16 cm mai mult faţă de Modus) este cosmetizat în stilul noului Laguna, păstrând însă elementele esenţiale de identitate a micului Modus. Se observă o mai bună finisare a exteriorului şi un salt calitativ al materialelor din interior. Pasagerii sunt mângâiaţi de razele soarelui iar interiorul este inundat de lumină prin plafonul panoramic vitrat de dimensiuni generoase, un atribut esenţial al monovolumelor moderne.
La partea de motorizare, Grand Modus aliniază aceeaşi paletă de motorizări cu care ne-a obişnuit Renault în clasa subcompactă, gama fiind formată din propulsoarele pe benzină cu puteri cuprinse între 65 şi 100 CP, în timp ce versiunile diesel au între 85 şi 105 cai putere.