Hyundai vrea să conducă balul în clasa compactelor. Unii spun că e o căciulă prea mare, alţii avertizează că oferta coreenilor bate tot. Cât de adevărate sunt cele două afirmaţii vom vedea la finele lui 2008, când se va trage linia.
Pentru Hyundai, segmentul C a devenit cea mai importantă secţiune pe care vor să se impună în Europa. Asiaticii intră pe această piaţă populată de o sumedenie de modele renumite, folosindu-se de carisma noilor i30 şi i30 CW, vehicule create la centrul de design Hyundai din Russelsheim, Germania. Ultima dintre acestea este versiunea dedicată familiilor tinere, aflate în căutarea unui automobil simplu, plăcut şi eficient.
CW vine de la Crosswagon şi este modelul break ce va căuta să se impună în faţa unor adversari cu greutate: Ford Focus Wagon, Astra Combi sau Peugeot 308 SW.
Echipat cu un motor diesel viguros şi deopotrivă economic, i30 CW are toate şansele de a intra sub pielea europenilor. Agregatul pe motorină de factură turbo are o cilindree de 2.000 de centimetri cubi şi dezvoltă 143 de cai putere care au misiunea de a purta zilnic în spate 1.360 de kilograme, cât cântăreşte break-ul Hyundai.
Coreenii par să le fi făcut pe toate bine numai că la portbagaj situaţia nu e chiar foarte roz. Volumul de stocare pentru bagaje este cel mai mic clasa C, şi poate deveni un inconvenient major, dacă luăm în calcul faptul că modelul este o maşină de familie.
Prestaţiile dinamice şi performanţele sunt mulţumitoare, la fel ca şi viteza de top de 205 kilometri pe oră. Totuşi, dacă doriţi mai multă economie şi „blândeţe” de la motorul Hyundai, atunci opţiunea cea mai bună este versiunea de mijloc, propulsorul turbodiesel de 1.6 litri şi 115 cai putere, alegerea perfectă pentru i30 Crosswagon. Paleta de motorizări mai include un diesel de 90 de cai putere, şi două unităţi pe benzină de 109 şi 143 de cai putere.
La partea de design nu există mari surprize, stilistica fiind apropiată modelului compact. Există însă şi unele diferenţe vizibile: oglinzile retrovizoare şi inserturile cromate din spoilerul faţă, ce nu se regăsesc la i30 hatch. Cu excepţia motorului diesel de 140 de cai putere, toate motoarele din gamă sunt cuplate la transmisii manuale în cinci trepte.