Toyota inovează mereu. Printre rânduri, inginerilor japonezi le mai vin şi idei inedite, prin care speră să atragă clienţii nehotărâţi sau cei care îşi doresc acel „altceva”.
Este şi cazul proaspătului Venza, un amestec rafinat de sedan şi SUV, ce oferă cinci locuri, acces uşor şi utilitatea funcţională a unui autoturism de teren.
În altă ordine de idei, Toyota lansează un crossover autentic ce îmbină perfect eleganţa cu motricitatea. O altă calitate certă a proaspătului vehicul este confortul.
Dimensiunile sale permit stabilirea unui nou standard în materie de spaţialitate. Lung de 4.80 metri, modelul oferă un spaţiu foarte generos pentru toţi pasagerii.
Venza depăşeşte în mărime talia unui SUV mediu, reuşind să se plaseze foarte aproape de modele consacrate precum Land Cruiser. Lat de 1,90 m, înalt de 1,61 m, şi cu un ampatament de 2,77 m, crossover-ul este garanţia unor călătorii plăcute.
Exteriorul se inspiră oarecum din linia apreciatului Lexus RX, designul nefiind o surpriză de proporţii. De fapt, dezvoltarea noului Venza a plecat de la ideea conceptului FT-SX, studiu dezvăluit în 2005.
Motorizările disponibile vor fi un propulsor cu patru cilindri de 2.7 litri şi unitatea V6, de 3.5 litri, ce generează 268 CP. Agregatele sunt legate la o transmisie automată, ce oferă posibilitatea schimbării celor 6 trepte în regim secvenţial.
Toyota a declarat că „Venza este o combinaţie unică între sedan şi SUV, oferind cinci locuri, acces şi ieşire facilă, utilitate funcţională, o maşină ideală pentru călătorii”.
Venza a fost concepută stilistic şi tehnic în Statele Unite şi este asamblată la uzina din oraşul Georgetown, Kentucky. Modelul disponibil acum la dealerii de peste ocean nu va fi comercializat în Europa, spune Toyota. Însă cum vânzările de modele crossover sunt în declin, decizia companiei nipone ar putea fi schimbată.
Pe piaţa nord-americană Venza se încadrează ca preţ între Prius şi sedanul de clasă mare Avalon, costul noului model fiind de 26.000 de dolari.