Audi deasupra tuturor! Aşa se vede compania peste şapte ani în segmentul premium. Manufacturierul din Ingolstadt nu a ascuns niciodată faptul că intenţionează ca în 2015 să devină principalul producător de automobile de lux la nivel mondial. Ajutat de o gamă impresionantă de modele ce va număra nu mai puţin de 40 de modele, Audi are toate şansele de a detrona BMW din fotoliul de lider chiar mai devreme decât au plănuit. Audi se îndreaptă vertiginos spre atingerea primului milion de automobile vândute în istoria sa de aproape 100 de ani.
Expansiunea brandului nu poate fi realizată fără ajutorul unor modele de volum adaptate perfect la realităţile pieţei. Rupert Stadler, şeful Audi, mizează în principal pe automobilele din clasa mică, un segment unde vor avea două modele noi, A1 şi A2, în următorii patru ani. Modelul A1, derivat din conceptul Metroproject Quattro, este cel care va deschide noua eră a citadinelor premium într-un sector ce se anunţă foarte disputat între marii jucători de pe piaţa maşinilor de lux Alfa Romeo, BMW şi Mercedes.
Conform unor declaraţii recente, Audi va aloca 200 de milioane de euro numai pentru partea de producţie a viitorului minicar ce va fi asamblat doar la uzina din Bruxelles.
Pe baza modelului A1, fabricantul german va dezvolta mai multe versiuni de caroserie, printre care un cabriolet, un sportback (un break în stil hatchback) şi foarte probabil un crossover cu tracţiune integrală. Producţia va începe în anul 2010 cu un volum iniţial de 120.000 de unităţi pe an, previziunile pozitive la adresa citadinei A1 determinând creşterea volumului cu 20.000 de unităţi faţă de cât se estimase în primă fază.
Modelul urban de lux va fi lansat în acelaşi an în Europa.