Lancia revine cu forţe proaspete şi mai hotărâtă ca oricând să reajungă în top. Cu noua generaţie Delta, îi va fi mult mai uşor şi simplu decât cu orice alt model. Două nume de legendă, Lancia şi Delta, nu pot decât să anticipeze un succes scontat.
La mai bine de o jumătate de an de la debutul oficial, consemnat la Geneva, brandul italian vine pe piaţa locală cu cel mai aşteptat model al anului. AutoItalia, importatorul mărcii Lancia în România, a lansat de curând noua generaţie Delta. Aceasta este arma care face din Lancia un adversar de temut pentru la fel de celebrii Astra, Golf şi Focus.
Modelul italian este construit pe baza structurii conceptului Delta HPE prezentat în 2006 la Paris, vehiculul de uzină păstrând de la versiunea prototip caracteristicile estetice cât şi dimensiunile sale, 4,5 metri lungime, 1,5 metri înălţime, 1,8 metri lăţime şi 2,7 metri ampatament.
Noua generaţie, o revelaţie a momentului în ceea ce priveşte mixul dintre impactul designului şi tehnologie, este disponibilă în România la preţuri cuprinse între 18.900 şi 26.700 de euro cu TVA.
Lancia Delta se bazează pe platforma mecanică a lui Fiat Bravo, dar dispune de un interior mai spaţios şi luxos cu materiale calitative, modelul italian fiind capabil să atace modele din segmentul premium.
Propulsia noului model de clasă compactă constă în două versiuni pe benzină şi trei diesel. Gama de motoare pe benzină include unităţile 1.4 litri de 120 CP şi 1.4 litri de 150 CP. Amatorii de agregate diesel, economice dar cu un cuplu ridicat, pot opta pentru motoarele Multijet de 1.6 litri - 120 CP sau Multijet de 1.9 litri - 190 CP. Noua Delta mai beneficiază de o versiunea de 2.0 litri ce produce 165 cai putere.
Modelul italian are în dotare standard: aer condiţionat, şase airbag-uri, ESP, ABS, EBD, volan multi-funcţional, închidere centralizată cu telecomandă, geamuri acţionate electric, proiectoare de ceaţă adaptive, oglinzi reglabile electric, stopuri cu LED. Preţul de pornire este fixat la 18.900 euro în varianta de echipare Argento şi motorul pe benzină 1,4 litri Tjet de 120 CP iar cea mai scumpa variantă pe benzină cu motor 1,4 litri Tjet de 150 CP, pe nivelul echipare Platino pleacă de la un preţ de 23.000 euro.
În gama diesel, varianta cea mai accesibilă este pe linia de echipare Argento cu motorul de 1,6 Multijet 120 CP care costă 21.500 euro. Versiunea de top Platino, dotat cu propulsorul 1,9 TwinTurbo Multijet de 190 CP are un preţ de pornire de 26.600 euro.