Renault nu este cunoscută şi nici percepută ca o marcă sportivă. Este oarecum injust dacă ne gândim că doar participarea în Formula 1 evidenţiază adevăratul potenţial al francezilor. Totuşi, în gama ce numără acum 10 modele de sine stătătoare, regăsim nu mai puţin de şase versiuni sportive, ceea ce nu-i deloc puţin. Clio RS este una dintre acestea şi se pare că nu îi mulţumeşte pe clienţii micului model.
Nu performanţele sunt de vină, ci lipsa unei variante mai economice. Dacă motorul de 2.0 litri de 197 de cai putere este pentru amatorii şofatului agresiv, suficient de puternic pentru a face zile negre unor maşini „cu ştaif”, o altă parte şi-ar fi dorit un model cu aspect şi ţinută sportivă dar în acelaşi timp un pic mai economic.
Renault spune prin vocea unui purtător de cuvânt că problema s-ar putea realiza pe viitor prin introducerea unei versiuni noi care se va plasa sub RS şi care, dacă o luăm pe cale ierarhică aceasta nu ar putea fi decât GT. Sportivul hatchback ar putea avea două motorizări diesel şi benzină, întocmai ca Laguna GT. Pentru a păstra nota de dinamism, opţiunile pot fi propulsorul diesel dCi de 2.0 litri ce produce 180 de cai putere, iar pentru cel pe benzină cele mai indicate sunt unităţile 2.0 litri de 140 CP sau 2.0 litri turbo de 170 CP disponibile pe noua Laguna. Indiferent ce unitate va fi aleasă, performanţele nu se vor ridica la înălţimea versiunii RS (Renault Sport): acceleraţie 0-100 km/h în 6.9 secunde, demaraj pe distanţa 0 - 1000 metri în 27.5 secunde, viteză maximă 215 km/h.
Estetic, modelul nu va aduce nici o noutate dacă va sosi pe piaţă în următorii trei ani. Francezii spun că nu s-a luat o decizie fermă, deoarece Clio RS este în grafic cu vânzările. Cum însă pentru micul Twingo s-a găsit un loc atât pentru RS, cât şi pentru o viitoare variantă GT, probabil că şi Clio va merge pe aceeaşi reţetă, urmând a avea două modele sport care să împace ambele tabere.