Kia a surprins o lume întreagă prin avalanşa de concepte arătate în ultimii trei ani. Marea majoritate au fost bine primite de public, semn că munca echipei de design nu a fost în zadar.
Din păcate pentru prototipul Kee, un coupe de 2+2 locuri echipat cu un motor V6 de 2.7 litri şi 200 de cai putere, expus în toamna anului trecut nici măcar elogiile presei nu au mai reprezentat un motiv suficient pentru a-l pregăti ca model serie. „Oficial, conceptul Kia Kee nu va mai intra în producţia de serie”, susţine Lloyd Law managerul care supervizează derularea acţiunilor de marketing. Fără a da prea multe detalii, Law a lăsat să se înţeleagă un lucru: decizia este definitivă. Conform declaraţiilor făcute de oficialul Kia, în urma unor studii efectuate de o companie specializată maşina nu ar fi fezabilă. La o concluzie asemănătoare ar fi ajuns şi o parte din şefii mai multor departamente care au considerat că pe viitor orizontul maşinilor coupe sport va fi şi mai limitat decât în prezent.
Expus în premieră mondială la Salonul Auto de la Frankfurt, ediţia 2007, conceptul Kia anticipa intrarea coreenilor pe un segment aprig disputat între Audi TT, BMW Z4 şi Nissan 350Z.
Creaţie a echipei de design conduse de Gregory Guillaume, prototipul destinat în principal pieţelor europene, deschidea un capitol aparte în istoria mărcii asiatice. Însuşi titulatura o mărturiseşte: "Kee vine de la englezescul "cheie", deoarece noul model are elemente de design care se vor regăsi pe viitoarele modele Kia. În acelaşi timp, acest coupe reprezintă "cheia" care va deschide uşa succesului pentru compania noastră. Numele provine şi de la cuvântul "Ki" din limbile chineză şi coreeană, care simbolizează energia spirituală a vieţii", declara cu ocazia evenimentului de la Frankfurt, designerul şef Peter Schreyer.
Cu toate că urmează să ocupe un loc în muzeul Kia, prototipul va continua să influenţeze linia viitoarelor modele de uzină ale mărcii coreene în ciuda faptului că deja a devenit automobil de patrimoniu.