Mazda va aduce un suflu nou în clasa C. Cel puţin asta cred oficialii Mazda care încep să deschidă un subiect până acum evitat cu multă eleganţă.
Clădit pe filosofia Zoom-zoom şi puternic influenţat de ultimele Mazda2 şi Mazda6, viitorul model compact Mazda3 este anunţat ca un triumf al progresului din toate punctele de vedere. Estetica va păstra accentul agresiv şi stilul filant al ultimului model Mazda6, iar interiorul aduce schimbări calitative de proporţii.
Viitoarea generaţie este prevăzută să apară în 2009, cu un bagaj consistent de noutăţi. Comparativ cu actuala serie, vor fi aduse îmbunătăţiri la partea de propulsie, tren rulant şi securitate a pasagerilor. Versiunea 2009 va utiliza platforma globală C1 a modelului Ford Focus, de dimensiuni ceva mai generoase decât în prezent, asigurând creşterea valorică a lăţimii şi lungimii.
Noua Mazda3 este construită pe linia progresivă a noului limbaj de design, dar împrumută şi din banca de gene a unor concepte ravisante şi unice în universul auto. „Are o identitate nouă, foarte bine definită cu o estetică deopotrivă expresivă şi dinamică”, afirmă unul din oficialii Mazda. Compania japoneză a dat publicităţii primele fotografii cu noua Mazda3, model ce va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Los Angeles desfăşurat în noiembrie. Deocamdată, avem imagini cu versiunea sedan destinată pieţei nord-americane, urmând ca în viitorul apropiat să cunoaştem şi versiunea hatchback. Oricum, diferenţele dintre cele două variante de caroserie vor fi doar de ordin constructiv, pentru că din punct de vedere estetic modelul livrat pentru Europa va fi identic. Viitoarea compactă apelează la imaginea unui vehicul rasat cu serioase valenţe sportive şi performanţe provenite de la motoare cu parametri de funcţionare optimizaţi. Motorizarea de bază va rămâne unitatea pe benzină de 1.4 litri, iar agregatele de 2.0 şi 2.3 litri vor avea puteri sporite cu până la 30 de cai putere şi tehnologie de injecţie directă. Propulsoarele diesel de 1.6 şi 2.0 litri, fructul colaborării cu francezii de la PSA (Peugeot-Citroen), vor îndeplini norme de poluare Euro 5 şi se vor evidenţia prin autonomie de drum superioară.