Volvo poate strica socotelile adversarilor în segmentul SUV. Cu noul XC60, suedezii ţintesc în special clienţii mărcilor premium.
Intrat mai târziu decât majoritatea competitorilor, al doilea SUV de la Volvo, aduce un suflu proaspăt pe o piaţă aproape sufocată de asaltul produselor germane. Modelul de talie medie intră şi în atenţia cumpărătorilor români, începând din această lună. XC60 a fost lansat oficial şi în ţara noastră, vineri 7 noiembrie, la numai o lună după ce au fost preluate primele comenzi.
Noul SUV, derivat din conceptul XC60 prezentat la Salonul Auto de la Detroit, propune trei motorizări, una pe benzină şi două diesel. Unitatea pe benzină T5 de 3.0 litri cu turbocompresor, cea mai puternică din gamă, dezvoltă 285 de cai putere şi un cuplu maxim de 400 Nm. Pentru cei interesanţi să obţină un consum cât mai mic, alegerea cea mai potrivită este propulsorul diesel de 2,4 litri care produce 163 de cai putere şi un cuplu motor de 340 Nm. Prestaţii ceva mai bune pe şosea dar şi un cuplu mai bun, de 400 Nm, oferă al doilea motor diesel de pe XC60, agregatul denumit D5 care generează 185 de cai putere.
Din punct de vedere estetic, noul SUV preia aproape în totalitate linia conceptului omonim, punând un accent deosebit pe armonia dintre formă şi funcţie. Rafinat dar şi robust, cu o gardă la sol ridicată şi roţi mari, modelul scandinav este un crossover destinat preponderent deplasărilor în oraş, dar nici în afara asfaltului nu se va face de ruşine, XC60 beneficiind de aportul sistemului de tracţiune integrală AWD. Farurile înclinate, grila trapezoidală îmbrăcată în crom, blocurile optice lamelare, spoilerul musculos, linia înaltă a caroseriei şi profilul somptuos conferă imaginea unui model sofisticat.
Interiorul rămâne tributar stilului Volvo, unic de altfel prin modul în care suedezul alege să-şi organizează lucrurile. Simplu, practic, funcţional - trei coordonate întâlnite la ultimele lor modele, la care se adaugă finisajele executate cu precizie şi calitatea premium omniprezentă în habitaclu.
Totuşi, punctul forte al maşinii este siguranţa. La fel ca orice alt Volvo, noul SUV dispune o structură a şasiului concepută să absoarbă şi să redirecţioneze energiile de impact astfel încât pasagerii să beneficieze de protecţie maximă. Dar până la impact există sistemele de securitate, cum este şi cazul pachetului City Safe, care te ţine departe de neplăceri dar până la un anumit punct. Acesta este un sistem dotat cu un senzor montat în parbriz ce supraveghează traficul din faţă şi anticipează o posibilă coliziune, frânele fiind pregătite pentru a fi activate. În cazul în care şoferul nu reacţionează, sistemul acţionează frâna în mod automat. City Safe, este activ doar până la viteze de 30 de kilometri pe oră. Senzorul poate detecta autovehicule şi alte obiecte pe o rază de 10 metri în faţă.
Volvo XC60 este disponibil în România cu patru versiuni de echipare, Base, Kinetic, Momentum şi Summum, la preţuri cuprinse între 33.558 euro şi 46.565 euro cu TVA inclus. Importatorul mărcii Volvo în România estimează pentru acest an un număr de 70 de comenzi pentru noul SUV, iar pentru 2009 previzionează să livreze 200 de unităţi.