Volkswagen nu putea să lipsească de la SEMA, salonul auto nr.1 în lume dedicat exclusiv tuningului şi desfăşurat în capitala cazinourilor. Aici, în paradisul maşinilor modificate tehnic şi estetic, nemţii s-au prezentat cu cel mai atrăgător model din gama actuală.
Passat CC a rupt gura târgului la Las Vegas cu versiunea extremă, denumită Super CC ECO. Este un doar un concept ce dispune de câteva îmbunătăţiri aerodinamice şi tehnice, dezvoltat alături de parteneri cu greutate în lumea tumultuoasă a maşinilor tunate.
Prototipul este animat de propulsorul TSI de 2.0 litri care beneficiază de nou sistem de suparaalimentare. Modificările aduse motorului permit ca acesta să funcţioneze în trei moduri complet diferite: Full Power, GT si ECO. Când se accesează pe funcţia Full Power, unitatea pe benzină dezvoltă 311 cai putere şi un cuplu maxim de 424 Nm. Dacă se rulează în modul GT, unitatea dispune de 252 de cai putere şi un cuplu de 363 Nm, în timp ce dacă se doreşte economisirea carburantului şoferul accesează funcţia ECO, propulsorul punând la bătaie doar 222 cai putere şi 319 Nm cuplu maxim motor.
Conceptul are un consum extraurban de 7,1 litri/100 km şi un consum urban de 8,7 litri la 100 km parcurşi. Volkswagen susţine un lucru absolut surprinzător, Passat Super CC ECO consumă în modul Full Power mai puţin chiar decât versiunea „domestică” a noului coupe CC.
Nemţii au încălţat modelul cu anvelope Yokohama şi jante de 20 de inch cu zece spiţe.
Din bagajul dotărilor mai spicuim scaunele Recaro, etrierele şi discurile de frână Brembo, suspensiile H&R.
Nu este încă sigur dacă Volkswagen va aduce pe liniile de producţie excentricul dar ineditul model, care, nu numai că arată bine, dar se pretează perfect pentru stiluri de condus diferite.