Smart are planuri îndrăzneţe în plină criză economică. Subsidiara concernului Daimler intenţionează să readucă pe linia de producţie, modelul ForFour.
„Cu toate că piaţa auto este în regres, vânzările mărcii noastre decurg conform planului. Mai mult decât atât, pe piaţa americană cererea de vehicule mici cu un consum moderat a luat avânt şi trebuie să profităm de situaţia actuală iar unica soluţie este ori să creştem producţia ori să aducem încă un model pe piaţă”, spune un purtător de cuvânt. Informaţia este confirmată şi de câteva surse din interior care declară că Daimler studiază posibilitatea reintroducerii în circuit a vechiului model ForFour.
Un alt oficial, Rainer Schmückle, confirmă şi el intenţia de a reveni asupra proiectului ForFour, însă, potrivit acestuia, noua generaţie va putea purta atât sigla Smart cât şi emblema Mercedes. Preluând modelul conaţionalilor de la Volkswagen care pregătesc noua maşina de oraş botezată Up!, constructorul de automobile premium din Stuttgart poate valorifica la maxim experienţa acumulată de Smart cu ForFour.
În aceste condiţii, modelul Mercedes ar urma să joace locul versiunii premium, în timp ce vehiculul Smart va fi privit ca un model low-cost. ForFour a fost lansat în 2004 şi comercializat până în 2006. Producţia a fost întreruptă în acelaşi an pe data de 30 iunie.
Hatchback-ul utiliza componente de la Mitsubishi Colt şi beneficia la interior de cinci locuri.