Lexus nu pare deloc stresat de agitaţia stârnită de producătorii germani pe sectorul SUV. Divizia de lux Toyota se simte totuşi datoare să ofere clienţilor săi tradiţionali un suflu proaspăt pentru apreciatul model RX. Dezvoltată în parte pe platforma sedanului Camry, prima generaţie este introdusă în martie 1998 pe piaţa nord-americană şi abia în 2000 pe pieţele din Europa şi Asia. Cu vânzări totale de peste 580.000 de exemplare, modelul japonez devine cel mai bine comercializat SUV premium de talie medie după BMW X3. Succesul continuă şi cu cea de a doua generaţie lansată în 2004, însă nu se mai ridică la acelaşi nivel.
Lexus doreşte să îşi sporească influenţa în segment odată cu apariţia noului RX, prevăzut să debuteze în 2009. Până la momentul debutului producătorul nipon testează de zor un model din viitoarea generaţie, pentru a depista şi înlătura carenţele de ordin tehnic sau mecanic.
Deghizat „până peste cap” prototipul de teste a fost surprins într-un moment de respiro în curtea celor de la Lexus, care au lăsat descoperite doar blocurile optice faţă-spate.
Din câte se observă, noul RX va fi prelua din liniile conceptului LF-Xh prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Tokyo. Evident modelul SUV va creşte în dimensiuni atât la exterior cât şi la interior pentru a-şi putea măsura forţa cu adversarii teutoni: Audi Q5 şi Mercedes GLK. Japonezii sunt obligaţi ca în faţa concurenţei să prezinte un automobil mult mai rafinat şi calitativ cu performanţe mult îmbunătăţite.
Din punct de vedere tehnic, Lexus va alinia o serie de noi propulsoare V6 cu valori cuprinse între 400 şi 600 de cai putere.
Producţia noii generaţii RX va demara spre sfârşitul acestui an urmând ca primele exemplare să ajungă la dealerii europeni în primăvara anului viitor. Mai multe surse interne afirmă că Lexus va prezenta în premieră la Salonul Auto de la Los Angeles, ce îşi va deschide porţile de 21 noiembrie, un nou model. Se pare că acesta este RX, crossoverul de succes al mărcii japoneze.