Ford pune pofta în cui chiar şi motoarelor diesel. O demonstrează pe viu noul Fiesta EcoNetic automobilul de oraş cu un consum de invidiat.
Prezentat în premieră în luna iulie la Salonul Auto de la Londra, modelul subcompact este, deocamdată, cea de a patra variantă oferită în gama noii generaţii (hatchback în trei uşi, hatchback în cinci uşi, şi Zetec S).
Cum reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de gaze poluante a devenit un imperativ şi pentru Ovalul Albastru, Ford încearcă să demonstreze că poate construi modele ecologice.
Pentru a sublinia acest fapt, Ford a creat linia ECOnetic, o replică la versiunile pregătite de concurenţă: Renault Eco², Volkswagen BlueMotion şi Seat Ecomotive.
Compania anunţă că în programul ECOnetic va fi inclus şi noul Fiesta, o alternativă perfectă pentru persoanele cu un buget de cheltuieli limitat.
Ford susţine că versiunea ultra-economică Fiesta ECOnetic emite o cantitate de noxe sub 100 de grame de dioxid de carbon la suta de kilometri parcurşi şi are un consum mediu de 3,7 litri/100 km.
Modelul aflat în discuţie va fi echipat cu un propulsor diesel de 1,6 litri (dezvoltat în colaborare cu francezii de la PSA) cuplat la o transmisie manuală.
Pentru a atinge parametrii de consum şi emisii, Ford nu apelează la sisteme de alimentare alternativă, ci foloseşte tehnologiile convenţionale şi o serie de modificări aduse aerodinamicii, trenului de rulare, motorului şi cutiei de viteze.
De asemenea, masa maşinii, un alt factor cheie în ecuaţia consumului, este redusă cu 50 de kilograme.
Noua variantă ecologică Fiesta ECOnetic urmează a fi comercializată la scurt timp după debutul noii generaţii Fiesta.