Cum gama actuală începe de la A3, iar pe drum se află viitorul A1, este absolut firesc să existe şi un „2” la mijloc. Este încă neclar când va reveni următoarea generaţie şi cum va arăta ea. Oficialul german spune că în ceea ce priveşte designul, există mai multe opţiuni, fie se va păstra tipologia vechiului automobil, fie se va pleca de la unul cu totul nou, fie punctul de plecare va fi unul din conceptele dezvăluite de Audi în ultimii ani. „Există dorinţa de a-l aduce înapoi pe A2, dar nu putem spune concret o dată anume, pentru că încă nu am stabilit nimic” afirmă Michael Dick.
Un posibil prototip de la care s-ar putea inspira abundent viitorul A2 ar fi Shooting Brake expus în 2005 la Salonul Auto de la Tokyo, spun surse din interiorul companiei. Având încă forme actuale şi o linie structurală ce se încadrează în tiparele impuse modelelor curente, conceptul poate uşura misiunea designerilor în cazul în care A2 se va baza pe limbajul stilistic propus de Shooting Brake.
Sub aspect tehnic, viitorul A2 ar putea împărţi aceeaşi platformă cu noul Volkswagen Polo, mai exact propulsoarele şi transmisia. Mai mult ca sigur tracţiunea se va realiza pe puntea faţă, însă nu este exclus să existe şi o versiune cu tracţiune integrală ce va beneficia de aportul apreciatului sistem Quattro.
Prima generaţie A2 a fost lansată în 1999, la doi ani după prezentarea oficială a conceptului. Până în iulie 2005 când a încetat producţia, Audi au vândut circa 175.000 de exemplare, cu mult sub aşteptările constructorului care estima iniţial 1.100.000 de unităţi în primii cinci ani. Insuccesul maşinii de oraş a fost cauzat în principal de preţul ridicat şi designul mai puţin reuşit al exteriorului.