Skoda spune un „NU” hotărât propulsorului TDI. Decizia nu va afecta decât modelul Fabia RS, una din puţinele sportive din clasa mini ce utilizează în prezent un agregat pe motorină. Viitoarea versiune de top a modelului Fabia urmează să primească un motor turbo pe benzină de 1.4 litri cu tehnologia de injecţie TSI ce va dezvolta în jur de 170 de cai putere. Comparativ cu propulsorul variantei actuale Fabia RS, unitatea TDI de 1.9 litri generează 131 de cai putere şi un cuplu motor de 310 Nm. Demarajul se execută de la 0 la 100 km/h în 9,6 secunde iar viteza maximă atinge 204 km/h. Cu toate că modelul sportiv cu motor diesel este şi unul mult mai economic în raport cu unitatea TSI, oficialii Skoda spun că măsura a fost determinată în primul rând de creşterea preţului la motorină şi a numărului de kilometri pentru amortizarea investiţiei la o versiune cu motor diesel. Mai mult decât atât, cehii afirmă că motorizarea de 174 de cai putere este foarte dinamică şi va putea permite instalarea unei transmisii automate cu dublu ambreiaj.
Reinhard Jung, preşedintele Skoda, afirmă că debutul noii Fabia RS este prevăzut în următorii doi ani şi că puterea motorului utilizat în cel mult doi ani. „Avem posibilitatea de a ridica puterea motorului de 1.4 litri până la 174 cai putere, dar nu ne-am hotărât asupra nivelului final de putere”, susţine Reinhard Jung.
Modelul Fabia RS va continua bătălia în segmentul sport cu Peugeot 207 RC şi Seat Ibiza FR, folosind de această dată un propulsor specific maşinilor sport, bazat pe o tehnologie modernă ce reprezintă soluţia optimă pentru performanţă.