Mazda s-a pregătit cum se cuvine pentru motorshow-ul de la Paris. Un concept în premieră mondială, un debut pentru o versiune nouă de motorizare şi o lansare europeană pentru cel mai bine vândut model al producătorului în ultimii ani, cam la atât s-a rezumat oferta japonezilor la ediţia 2008.
Printre exponate se numără şi gama de modele MX-5 (roadster şi roadster coupe), ce avea nevoie de o gură de aer proaspăt, generaţia actuală fiind pe piaţă din anul 2006.
La partea de propulsie, oferta este neschimbată, gama agregatelor fiind formată din unităţile pe benzină de 1.8 litri - 126 cai putere şi 2.0 litri - 160 cai putere. Cutia de viteze manuală cu şase rapoarte, disponibilă pe motorul de 2.0 litri, a fost revizuită pentru ca trecerea de la o treaptă la alta să fie mai lină şi confortabilă (sincroanele primelor patru trepte fiind îmbrăcate în carbon). Pentru prima oară clienţii europeni pot alege, în cazul transmisiei, şi o cutie automată cu şase rapoarte, de tipul Activematic, aceasta având o opţiune care permite schimbarea manuală a treptelor de viteză.
Inginerii japonezi au avut misiunea de a îmbunătăţi comportamentul rutier al maşinii, schimbările efectuate la suspensiile faţă traducându-se prin răspuns mai ferm şi direct la abordarea virajelor.
Îmbunătăţirile aduse versiunii roadster coupe cu pavilion escamotabil din metal sunt destul de puţine, ele fiind resimţite la interior unde nivelul decibelilor a fost diminuat simţitor. Mazda a izolat zona suspensiilor şi plafonului cu un material special reuşind să reducă zgomotele în timpul mersului, prin aceasta asigurând şi un grad sporit de confort psihic.
Modificările aduse decapotabilei sport cu două locuri sunt concentrate în special la partea din faţă. Gura de aerisire este nouă, are dimensiuni sensibil mai mari şi a fost stilizată după modelul celei aflate pe Mazda6. Blocurile optice sunt neatinse, cu un mic amendament la partea de jos, unde farul a fost alungit. Pragurile sunt uşor evazate iar spoilerul, îmbunătăţit aerodinamic, s-a debarasat de semnalizatore, în timp ce proiectoarele de ceaţă, încadrate de un material din plastic negru, sunt găzduite într-un locaş ce imită forma blocurilor optice. Este foarte posibil ca Mazda să continue comercializarea ambelor versiuni, atât cea echipată cu pavilion clasic din material textil, cât şi versiunea cu plafon retractabil din metal cu acţionare electrică disponibilă pe Roadster Coupe. Cosmetizarea modelului MX-5 conferă un aspect mai agresiv şi dinamic, schimbările fiind necesare pentru ca decapotabila să-şi menţină poziţia deţinută în prezent pe piaţă.
Până în prezent, Mazda a comercializat peste 800.000 de unităţi vândute din gama decapotabilei. MX-5 este la cea de a treia generaţie, versiunea Facelift urmând să intre pe piaţă în prima jumătate din 2009.