Bugatti revine în atenţia miliardarilor de pe întreg cuprinsul planetei. De data aceasta, la mijloc se află o versiune exotică, dar şi aceasta limitată ca număr de exemplare.
Botezată Grand Sport, maşina este o semi-decapotabilă construită pe scheletul sălbaticului Veyron, primul automobil de serie care a depăşit bariera celor 400 de kilometri pe oră. Cu toate că neoficial noul model a debutat în cadrul concursului de frumuseţe de la Pebble Beach, lansarea oficială a avut loc în ţara natală a mărcii Bugatti.
Aşteptat cu sufletul la gură de iubitorii de maşini sport exclusiviste, supercarul Veyron Grand Sport mimează linia unui roadster, calitate care din păcate nu i-a fost atribuită. Totul se leagă de modul de construcţie al plafonului, care poate fi considerat trapă culisantă supradimensionată.
Chiar dacă ne anunţase anterior că se va apela la soluţii structurale inovative, fabricantul francez a ales soluţia cea mai ieftină şi simplă. Confecţionat dintr-un policarbonat mai special, incasabil, acoperişul culisează pe o şină metalică şi poate fi acţionat doar manual. Astfel zvonurile care dădeau ca sigură utilizarea unui pavilion de tip Targa au fost spulberate, Bugatti dorind să aducă pe decapotabila sa un model de plafon practic, uşor şi la costuri ieftine.
Puternicul cabriolet se foloseşte de serviciile aceluiaşi motor care a făcut ca modelul Veyron 16.4 să fie mai râvnit decât orice model Ferrari sau Lamborghini. Sub capotă se află gigantul cu 16 cilindri capabil să livreze 1.001 cai putere. Particularitatea acestui propulsor de vis constă în faptul că la construcţia lui s-au folosit două blocuri motor V8, întregul ansamblu fiind amplasat în spate şi poziţionat central longitudinal. Motorul de 8.0 litri cu patru turbine, două intercoolere, 64 de valve şi injecţie directă atinge o viteză maximă de 407 km/h şi demaraj de la 0-100 km/h în doar 2.5 secunde. Atunci când se rulează cu acoperişul deschis, performanţa maşinii este limitată la doar 360 km/h, o viteză la care nu ar trebui să vă mai gândiţi la aspectul coafurii.
Motorul este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj (DSG) cu 7 trepte, modificată de specialiştii de la Ricardo pentru ca momentele de cuplu să nu aibă „ruperi”, cutia de viteze fiind etajată asemenea maşinilor supersport care utilizează cutii automate. Producţia totală, limitată la 150 de exemplare, va fi asigurată de uzina din Molsheim (Franţa).
Preţul de pornire al roadsterului Bugatti este de aproximativ 1.4 milioane de euro. Noul Veyron Grand Sport va fi comercializat din primăvara anului viitor.