Renault vrea să facă parte din pluton fruntaş al producătorilor de maşini ecologice. Când pe buzele tuturor se află tehnologiile hibride sau cele pe hidrogen, francezii vin cu o altă propunere. Nu este nici nouă, nici surprinzătoare, dar este interesantă prin prisma costurilor şi soluţiilor adoptate.
Toate se regăsesc pe conceptul Z.E. Prescurtarea Z.E vine de la Zero Emission şi spune totul despre principala caracteristică a maşinii. Pentru a o sublinia, francezii au ales culoarea verde, nu pentru caroserie aşa cum se obişnuia până acum, ci pentru spaţiul vitrat şi unele componente de la interior.
Construit pe structura recent lansatului Kangoo Be Bop, prototipul ecologic este animat de motor electric de 70 kw, capabil să genereze un cuplu maxim de 226 Nm. Acesta este alimentat cu energie de un set de baterii litiu-ion, cel mai des folosiţi acumulatori de producătorii de automobile.
Fiind un veritabil automobil ecologic, Z.E. Concept se dovedeşte şi un vehicul foarte atent la consum. Astfel, pentru a nu face risipă de energie electrică, exteriorul modelului se comportă ca o barieră termică. Inginerii Renault au reuşit să păstreze rezervele de curent folosind un sistem complex de izolare termică, mai precis o vopsea specială şi două straturi termo-izolatoare - între pereţi fiind aer, care ajută la diminuarea oscilaţiilor de temperatură în habitaclu. O temperatură constantă asigurată pasagerilor atrage automat un consum de energie redus la minim.
Din garderoba noului Z.E. Concept nu lipsesc panourile solare, montate pe acoperiş, care servesc la alimentare un sistem performant de climatizare. Prin adoptarea acestor soluţii, Renault a reuşit să menţină un echilibru optim între nevoile propulsiei electrice şi cele ale pasagerilor, fără ca tehnologia sau factorul uman să aibă de suferit. Nu se ştie dacă Z.E. Concept va ajunge vreodată în producţia de serie, dar cert este că producătorul francez şi-a propus ca din 2011 să livreze clienţilor săi primele autovehicule cu propulsie exclusiv electrică.