Chevrolet şi-a făcut din plin simţită prezenţa la Salonul Auto de la Paris. Patru premiere mondiale, debuturi de maximă importanţă - pentru cea mai reprezentativă marcă pe plan mondial a grupului General Motors.
Salba lansărilor a culminat cu un vehicul inedit, Orlando Concept, modelul care vesteşte extinderea portofoliului de modele şi intrarea în scenă a primului monovolum Chevrolet.
Bazat pe platforma noului sedan de clasă compactă Cruze, prototipul explorează combinarea atributelor de versatilitate întâlnite la trei modele diferite: SUV, monovolum şi break. „Ne-am dorit ca Orlando Concept să fie impunător şi cu o constituţie robustă", spune designerul Seungwoo Kim. "Prototipul merge pe linia de design tradiţională a mărcii Chevrolet, având un design clar şi simplu, dar în acelaşi timp reprezintă pasul spre noul limbaj de design pe segmentul monovolumelor compacte”. Orlando este un model cu dimensiuni generoase şi interior care poate găzdui şapte persoane.
Habitaclul proiectat ingenios oferă maximum de confort dar şi un volum excelent de depozitare a bagajelor, unul din cele mai bune din segment. Cabina este modelată pentru a satisface cerinţele unei maşini autentice de familie, dar în acelaşi timp îndeplineşte rigorile în materie de ergonomie şi funcţionalitate. Primul monovolum din curtea americanilor de la Chevrolet este echipat cu sisteme audio, de comunicaţie şi navigaţie, atmosfera fiind încălzită la propriu şi de razele de soare ce inundă interiorul printr-un pavilion panoramic.
Dimensiunea ampatamentului, 2,760 mm, depăşeşte cu 75 mm pe cel al noului sedan Cruze şi a permis gestionarea echitabilă a spaţiului pentru picioare, pasagerii aflaţi pe rândurile doi şi trei nefiind privaţi de dreptul la „libertatea de mişcare” ce li se cuvenea.
Conceptul utilizează un motor turbodiesel de ultimă generaţie, puternic şi eficient, unitatea de 2.0 litri ce dezvoltă 150 de cai putere şi un cuplu maxim de 320 Nm trimişi punţii anterioare.
Silueta robustă a maşinii cu linii structurale puternice conferă maşinii un aer distinctiv. Proporţiile depăşesc limita obişnuită a monovolumelor compacte, Orlando putând fi confundat foarte uşor cu un model SUV, mai ales dacă îl priveşti din faţă.
Pare supraponderal, cam prea musculos în raport cu alte modele concurente, dar nu e cazul să dăm un verdict. Vorbim doar de un concept, ale cărui linii ar putea rămâne neschimbate sau doar rafinate în cazul automobilului de serie.