Volkswagen a încins atmosfera la Paris cu patru premiere mondiale. Toate pentru Golf, toate unite sub acelaşi slogan: cel mai bun Golf din toate timpurile.
Pentru cei care se îndoiesc, nemţii vin cu argumentele lor. Din punct de vedere tehnic, propulsoarele corespund standardelor de poluare Euro 5 iar consumul a fost redus cu până la 28%. Acest lucru a fost posibil graţie transmisiei DSG dar şi tehnologiei de injecţie common-rail pentru agregatele pe motorină şi TSI pentru unităţile pe benzină. Motorizările noului Golf sunt în număr de şapte şi pot fi cuplate la cutii manuale sau semiautomate cu dublu ambreiaj în şase şi şapte trepte. Gama propulsoarelor diesel include unităţile de 2.0 litri de 110, 140 şi 170 CP de cai putere, în timp ce versiunile pe benzină au valori de 80, 102, 122 şi 160 de cai putere. În funcţie de versiune, consumul de carburant variază între 4,5 litri la 100 de kilometri pentru motorul diesel de 110 CP şi ajunge la 6,3 litri în cazul unităţii pe benzină de 1.4 litri şi 160 CP.
Noul Golf VI va fi disponibil cu trei niveluri de echipare şi o listă de opţionale pe care figurează tehnologii moderne regăsite în trecut doar la vehicule din clasa medie. Clientul poate alege să-şi echipeze maşina cu şasiu adaptiv DCC sistemul de parcare automată sau tehnologia ACC (automatic cruise control) - un sistem inteligent ghidat cu ajutorul laserului pentru a rula cu o viteză prestabilită şi care serveşte în acelaşi timp la păstrarea unei distanţe optime între autoturismul condus şi maşina din faţă. Modelul compact german are în dotare standard o nouă generaţie a sistemului ESP (programul electronic al stabilităţii) şi şapte airbaguri. Volkswagen demonstrează că a pus accentul mai mult ca oricând pe siguranţa oferită pasagerilor.
La partea de design, Volkswagen a mers pe ideea de a conferi maşinii un exterior cu linii precise, păstrând tiparele unui hatchback clasic dar actual. Schimbările sunt mai pregnante la interior unde şi-au făcut loc materiale mai calitative, o planşă de bord nouă, instrumentar de bord cu elemente cromate.
Cel mai aşteptat automobil din acest an, va intra peste câteva săptămâni şi pe piaţa locală. Aşa cum era şi firesc, vânzările noii generaţii au pornit mai întâi pe piaţa germană, primele exemplare fiind livrate pe 10 octombrie. A şasea generaţie are un preţ de pornire fixat la 16.500 de euro. Varianta de echipare Comfortline costă cu 1.500 de euro mai mult, iar pentru nivelul de echipare Highline cu motor pe benzină 1.4 litri TSI de 122 cai putere se va plăti 21.925 euro. Aceeaşi versiune dar în echipare cu noul motor TDI cu tehnologie common-rail are un preţ de 20.625 de euro.