Hyundai a venit la Paris cu noul său ambasador în segmentul SUV. Alături de micile i20 şi i20 i-blue, maşina cu dimensiuni de limuzină de la standul mărcii asiatice era precum Gulliver în ţara piticilor.
Vorbim despre un SUV de talie mare, pe care Hyundai îl propune ca alternativa perfectă la preţul cel mai avantajos într-un segment dur, unde nu există jumătăţi de măsură iar pretenţiile sunt enorme. Se numeşte ix55 şi este un vehicul cu şapte locuri, construit pe un şasiu monococ, în prezent cea mai utilizată configuraţie în cazul clasei SUV – cu excepţia modelelor off-road.
Conform celor afirmate de Hyundai „noul SUV a fost adaptat pentru a satisface nevoile şi gusturile conducătorilor auto europeni”. Vorbim într-adevăr de un model inedit - pentru pieţele Bătrânului Continent, dar nu tocmai proaspăt în gama brandului sud-coreean, asta pentru că ix55 este de fapt unul şi acelaşi cu Veracruz, automobilul lansat pe în toamna lui 2006 şi disponibil astăzi în America de Nord, Orientul Mijlociu, China, Brazilia şi pe piaţa locală.
Cu toate că din fişa maşinii producătorul nu a comunicat decât lungimea – 4.841 mm, proporţiile acesteia ar trebui să fie identice modelului Veracruz: lăţime 1.971 mm, înălţime -1.806 mm, ampatament – 2.804 mm. Noul SUV pentru Europa este dotat cu suspensii întărite - comparativ cu Veracruz, şi tot cu un singur motor V6, dar diesel şi cu o clindree mai mică. ix55 este echipat cu noul propulsor diesel common-rail cu turbină cu geometrie variabilă şi tehnologie de admisie variabilă. Sub capotă lucrează o unitate V6 de 3.0 litri ce generează 240 de cai putere la 3.800 rpm şi un cuplu maxim de 451 Nm disponibil în plaja 1.750 – 3.500 rpm. În ciuda cifrelor afişate, motorul cu 24 de valve are totuşi performanţe modeste. Noul SUV demarează de la 0 la 100 km/h în 10,4 secunde şi atinge viteza de vârf de 200 km/h.
Consumul mediu de 9,4 l/100 km este unul din cele mai bune din clasă, dar trebuie ţinut cont şi de faptul că ix55 are un motor inferior ca număr de cai putere faţă de restul concurenţilor: Volkswagen Touareg, Jeep Grand Cherokee şi Volvo XC90. Unitatea diesel este cuplată la o transmisie automată cu şase trepte şi din păcate nu beneficiază de reductor, ix55 simţindu-se mai bine pe asfalt decât în teren accidentat. Sistemul de tracţiune integrală va fi acelaşi ca şi la Santa Fe, cuplul motor putând fi distribuit în proporţie de 50% pe axa spate.
La interior s-a pus accentul pe siguranţă şi confort, pasagerii fiind protejaţi de airbaguri cortină, în timp ce şoferul şi pasagerul din dreapta beneficiază de un set suplimentar de airbaguri, centuri pretensionate şi tetiere active. Tot pe parte de siguranţă se oferă sistemele ABS, EBD - distribuţia electronică a forţei de frânare, toate versiunile de echipare având şi sistemul de control al stabilităţii. Pe lista dotărilor, Hyundai şi-a echipat vârful de lance în gama de modele SUV cu faruri xenon, portbagaj acţionat electric, senzori de ploaie, computer de bord, scaune electrice cu memorie, sistem audio "Infinity" cu MP3 şi aer condiţionat cu control separat pentru ocupanţii locurilor din faţă şi spate.
Hyundai va comercializa noul ix55 la începutul anului 2009.