Renault a aşteptat ziua Salonului de la Paris fără emoţii. Cel mai aşteptat model al anului, Megane, din familia de constructorului francez, a debutat sub privirile unui public dornic să vadă cum arată cel mai de temut rival al noului Golf.
Interesant este că ambele maşini au debutat sub acelaşi acoperiş, prefaţând parcă lupta acerbă pentru supremaţie ce se va da în clasa compactelor. Estetic, tehnic şi ca dotări Megane III este peste aşteptări, un automobil care aspiră la prima poziţie în segmentul compactelor.
Îmbucurător la noul Megane este faptul că s-a renunţat la formele neconvenţionale, însă aşa cum era de aşteptat francezii continuă să mizeze pe designul avangardist.
Linia dinamică şi elegantă şi elementele exteriorului inspirate abundent din conceptul Megane Coupe se potrivesc perfect noii identităţi a modelului din clasa compactă.
Versiunea hachtback are o lungime de 4,3 metri şi un ampatament de 2,64 metri (faţă de 4,2 m lungime şi 2,62 m între axele maşinii, cât avea vechiul Megane), iar capacitatea portbagajului ajunge la 405 dm3.
Noul model vine cu o serie de îmbunătăţiri la nivel aerodinamic şi o greutate mai mică cu aproape 8 kg faţă de vechiul model, aspecte ce au concurat la diminuarea consumului şi a emisiilor de gaze poluante.
Pentru motorizări, francezii vor oferi agregate cu un raport excelent performanţă-consum. Gama de agregate diesel include propulsoare cu emisii de CO2 sub 120g/km cu următoarele valori de putere: 85 CP, 105 CP, 90 CP şi 110 CP, ultimul având în dotare filtru de particule. Fiecare dintre aceste motoare are emisii de CO2 mai mici de 120g/km.
Vârful îl constituie agregatul de 130 CP care, mulţumită tehnologiilor din dotare, emite doar 135g /km de dioxid de carbon. Renault anunţă că pe viitor gama de motoare va fi extinsă prin introducerea a două unităţi: 150 CP, disponibil cu transmisie automată şi 160 CP, legat la o cutie manuală.
Versiunile pe benzină sunt la fel de numeroase, gama fiind deschisă de unitatea 1.6 litri 16V, de 100 cai putere. Clienţii vor mai putea opta pentru agregatele de 1.6 litri -110 CP, 2.0 litri 16V, de 140 CP şi 2.0 litri de 180 CP.
Francezii vor lansa, în primăvara lui 2009, noul motor TCe 130, dezvoltat alături de partenerii japonezi de la Nissan care generează 130 CP şi un cuplu de 190 Nm. Renault intenţionează ca, până în 2010, să introducă şase versiuni diferite, ce vor fi asamblate la uzinele Palencia din Spania şi Douai din Franţa. Noul Megane III va pătrunde în Europa în noiembrie 2008.
(11 oct 2008, 12:03:49