Crossover Concept anunţă intenţia britanicilor de a pătrunde pe segmentul SUV, o idee imposibil de acceptat în urmă cu câţiva ani. Modelul nu aduce nimic deosebit în ceea ce priveşte stilistica sau maximizarea spaţiului interior, dar promite să schimbe atitudinea şi locaţiile unde pot fi văzute cel mai des micile bijuterii din Albion.
Sistemul de tracţiune integrală, garda la sol şi echipamentul de protecţie pentru motor şi rezervor sunt indiciile care ne spun cam pe unde se vor aventura viitoarele modele 4x4 de buzunar.
Prototipul este primul automobil Mini cu o lungime mai mare de 4 metri, dar şi cu o înălţime neobişnuit de mare, aproape 1,6 metri. Cu un ampatament de 2,61 metri şi un plafon ce poate fi deschis, Crossover Concept este mai mult decât un simplu Mini. Accesul spre interior este foarte facil, vizibilitatea asupra şoselei este superioară oricărui Mini, iar tracţiunea integrală va purta viitorul model de serie prin locuri unde nici un alt proprietar de Mini ar fi cutezat să meargă.
La interior sunt patru scaune individuale, ce pot fi ajustate cu până la 13 centimetri oferind mai mult spaţiu pasagerilor din spate. Având cel mai spaţios habitaclu dintre toate maşinile Mini, conceptul Crossover iese în evidenţă şi prin modul de dispunere al bordului şi consolei centrale, cu toate comenzile dispuse pe sistemul MINI Centre Globe - un afişaj electronic tridimensional sub formă de glob, în care sunt integrate butoanele pentru sistemele audio, de navigaţie şi comunicaţii.
Pe lângă accesul facil şi posibilităţile de personalizare ale interiorului, ceea ce atrage atenţia în mod deosebit este şina cu întrebuinţări multiple, poziţionată între bord şi portbagaj care se comportă ca un canal de comunicare între pasageri, ei având posibilitatea de schimba sau depozita obiecte felurite. Dacă interiorul ne arată clar că munca nu s-a încheiat aici, exteriorul pare să prezinte liniile finale ale viitorului model de serie. Designerii nu s-au obosit să iasă din tiparele specifice mărcii britanice, singura noutate fiind desenul blocurilor optice faţă - în formă de lacrimă, stopurile şi pavilionul.
Aspectul robust al conceptului Mini este dat de pneurile şi jantele cu dimensiuni generoase, garda la sol ridicată dar şi bosajele din plastic negru. Pentru a respecta ţinuta specifică unui crossover, prototipul este echipat cu scuturi de protecţie din metal.
MINI Crossover Concept anticipează viitorul model de serie care, potrivit oficialilor mărcii, va sosi pe piaţă anul viitor.
(10 oct 2008, 11:14:55
Sunt masini care se adreseaza unui segment ingust daca ne luam numai dupa nr. de locuri din spate - 2. Deci babacii nu mai au loc....