Citroën şi-a făcut un renume în clasa maşinilor ce au ca atuuri versatilitatea şi practicabilitatea. Francezii o demonstrează din nou cu debutantul C3 Picasso, al şaselea vehicul care va consolida poziţia de lider în domeniu dar în acelaşi timp va reconfirma statutul de specialistul monovolumelor.
Noul MPV este dezvoltat pe platforma utilizată de noua generaţie Peugeot 207 şi este, de fapt, o versiune derivată direct din C3 dar care din punct de vedere stilistic nu va mai avea nimic în comun cu actualul automobil din clasa B.
Cunoscut în cadrul Citroën ca proiectul A58, noul monovolum este răspunsul francezilor pe segmentul monovolumelor compacte din clasa B unde activează Fiat Idea, Nissan Note, Opel Meriva, Renault Modus şi Skoda Roomster.
Propulsia este asigurată două unităţi pe benzină, de 1,4 litri şi 95 CP şi 1,6 litri de 120 CP, iar gama versiunilor diesel include agregate HDi de 1,6 litri cu valori de 90 şi 110 CP.
MPV va dispune de motorizări diesel HDi de 1.4 şi 1.6 litri, plafon panoramic pe trei secţiuni, banchetă spate pliabilă şi un design exterior creionat în stil „high-tech”. Interiorul va găzdui cinci persoane adulte iar prin dimensiunile sale, lungime 3,98 m, înălţime 1,54 m, ampatament 2,57 m, monovolumul se va plasa în vârful clasamentului în ceea ce priveşte confortul şi spaţiul pentru bagaje.
Anumite detalii estetice prezente pe C3 Picasso se vor regăsi şi la viitoare generaţie C3. Citroën va asambla noul monovolum la uzina din Trnava, în Slovacia, unde este prevăzută producţia a 150.000 de unităţi anual.